Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

13 Nisan 2010 Salı

İzmit Tepelerine Bahar Gelmiş - 11.04.2010

Feyman ile 11 Nisan 2010 Pazar günü tur yapmaya karar verdik.

Saat 08.30' da garda buluştuk.

Feyman, 11605 sefer sayılı Adapazarı Ekspresi' ni çeken E 43006 ' nın önünde böyle poz veriyor.

Pişkin' de simit + çay ile karnımızı doyurduktan sonra Umuttepe' ye doğru yola koyulduk. Yaklaşık 50 dakika sonra kampüsün oradaydık.

Kent ormanda kısa bir mola verdikten sonra Eski İstanbul Yolu' nu takiben bir kaç kilometre daha gittik.

Yolda Çınarlıdere Vadisi' ni yukarıdan gördük. Ağaçlandırma çalışması yapılıyor.

Feyman ilerliyor. Bugün kaskını unutmuş :(

Yol kenarında çok güzel bir çiçek modeli. Etrafta bolca var.

Ulaştığımız bir tepeden yüksek gerilim hatları geçiyor. O tepede bir yangın gözetleme kulesi var. Feyman kuleye çıkıyor, yükseklik korkum olduğundan ben çıkamıyorum.

Eski İstanbul Yolu' ndan ayrılarak o tepeden aşağıya sallanıyoruz. Yavaş ve temkinliyiz.

Bu fotoğrafı Feyman çekti.

Manzara muhteşem.

Yola devam.

Kontrollü ağaç kesimi devam ediyor.

Bir üstteki fotoğrafın çekildiği noktadaki kayaçlar çok kolay parçalanıyor. Bir kaç örnek aldıktan sonra yola devam.

Bir kaç yüz metre ilerledikten sonra yol bitiyor. Yolun yaklaşık yüz metrelik bir kısmı açılmamış. Geri dönüyoruz :(

Başka bir yola giriyoruz. Bakalım nereye çıkacak diye. Google Earth görüntülerine hiç bakmamıştım bu tur için. Körlemesine dalıyoruz orman yollarına.

Çok güzel bir şey bu. Fotoğrafta koyu çıksa bile gerçek renkleri çok daha güzel.

Girdiğimiz yeni yol muhteşem. Çok keyifli.

Bir mantar ailesi.

Girdiğimiz ikinci yol da çıkmaz sokak çıkıyor. Çaresiz geri dönüyoruz. :( Gerri dönüş yolunda dik yokuşlar olmasına rağmen doğa o kadar güzel ki rampaları çıkmaktan bile keyif alıyoruz.

Eski İstanbul Yolu' na çıkıyoruz. İstanbul yönünden gelen motorlu dostlarla selamlaşıyoruz.

Çınarlıdere parkurunun girişine vardık. Normalde aşağıya doğru inen yoldan, yani vadi içinden gideriz. Fakat belediyenin yürüyüş parkuru olarak düzenlediği yolun girişini fark edip bu yeni güzergahı denemeye karar veriyoruz.

Çok virajlı ve keyifli bir parkur. Trafik sıfır.

Vadinin karşı yamacında oldukça dik bir araç yolu.

Bu yola defalarca kez gelebilirim. Çoğunluğu hafif olan iniş çıkışlar, yolu tatlandırıyor.

Manzaraya bakarmısınız...............

Feyman, su birikintilerine coşkuyla dalıyor.

Yolun çamurlu olduğu bir bölümü var. Yolun hemen dibinden, mümkün olduğunca az çamurlanarak geçmeye çalışıyoruz. Bu noktada rampa başlıyor. 2-3 kilometre kadar sürecek.

Geride bıraktığımız yol, yeşillikler içinde kayboluyor.

Yolun bir noktasında ciddi bir heyelan olmuş. Ben heyelanın orta kesiminden bata çıka geçiyorum. Feyman benim geçtiğim yerden (battığı için) geçemeyince biraz dinlenmeye karar veriyor. Karnımız aç, yanımıza aldığımız gıdalar ve su tükendi. Dinlenmek tek şartımız.

Feyman dinlenirken ben rahat duramıyorum. Fotoğraf çekiyorum.

Topraktaki çatlaklar.

Defne çiçekleri.

Feyman, heyelanın alt kesiminden geçiş yapıyor. Bisikletini yukarıya çıkarmaya yardım ediyorum bende.

Bir makro daha.

Ve bir makro daha.. :)

2009 yazı sonunda yanmış olan saha tekrar ağaçlandırılıyor. Ağaçlandırma çalışmasında çalışanların açtığı patikalar izobar çizgileri gibi çizgiler oluşturmuş. Sanki devasa bir fiziki haritaya bakıyoruz. :)

Güzel bir bahar turu sona eriyor. Yenilerini gerçekleştirmeyi umut ediyorum.

Herkese bol çiçekli baharlar :)

-----------------------------------------------------
Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur.
Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.