Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

22 Ağustos 2011 Pazartesi

CAT - IZM 4. Foto Blog: Igoumenitsa-Meteora

12. Gün: 25.06.2011 Cumartesi - feribot - Igoumenitsa - Aghios Donatos - Yanya

Gecenin karanlığında Adriyatik Denizi' nde süzülüyoruz.

Igoumenitsa' ya yaklaştık.

Lobide uyuduğum koltuk.

Igoumenitsa Limanı.

Bisikletim burada seyahat etti.

Gemiden indim.

Hiç bir şeye benzemeyen kent merkezine inip peynirli bir şeyler alıyorum. İtalyanca' ya alıştıktan sonra buradan alışveriş yapmak çok zor oluyor.

Biraz pahalı, ama çok nefisler.

Sicilya bayrağı Yunanistan' da dalgalanıyor.

Günün ilk tüneli otoyola çıkarken.

Otoyolda Türk malı su şişeleri.

Dağlık otoyolda yavaşça tırmanıyorum.

Anne tarafımdan dedemin 1926 yılında doğduğu Aghios Donatos köyüne ulaşmak için Paramithia sapağından çıkıyorum.

Bir kaç saat sonra o viyadükten geçeceğim.

Leylek çok güzel.

Dedemin köyüne geldim. Girişindeyim. Ama o yokuş yaklaşık 70 kilo yüklü bisikletle çıkıp, inmek için fazla dik. Başka bir zaman tekrar gelmek için burasıyla sözleşiyorum. Burası Ata topraklarımdan.

Çıkmaya cesaret edemediğim bu yokuşun ardında dedeciğimin köyü var.

Bir ağacın içi kilise haline getirilmiş.

Türk tırcı dostlarım. Birinci fotoğrafta soldaki abimizle Bari Limanı' nda tanışmıştık. Başka bir gemiyle gelmesine, tırla seyahat etmesine rağmen tekrar karşılaştık. Dünya küçük.

Bana frappe ısmarlıyorlar sağ olsunlar.

Güzel muhabbeti için Mehmet şefime teşekkür ediyorum. Latina' ya gidiyordu yanlış hatırlamıyorsam.

Günün ikinci büyük rampası başladı. Rampalı tüneller var. Sıcak etkili olmasına rağmen arkamdan esen rüzgâr beni itekliyor.

Aşağılara bakıyorum. Dedem ne güzel bir coğrafyada doğmuş.

Dedemin köyü hemen aşağıda.

Tüneller sırayla gidiyor.

Yanya il sınrı olmalı.

İkinci çıkışın inişinin sonunda karşı yönden giden bir otoyol devriyesi beni durduruyor. 9 klm sonraki çıkıştan çıkmamı istiyorlar ama takmayıp devam ediyorum. Sonra beni tekrar yakalıyorlar. Bir süre bana eskortluk ediyorlar. Düzgün gittiğimi fark ettikleri ve yavaş gittiğim için arkamda gitmekten sıkılıp beni rahat bırakıyorlar.

Dodoni Tüneli 4 kilometre uzunluğunda ve yokuş aşağı.

Tünelden sonra iniş uzun süre devam etti ve Yanya' ya girdim. Otoyol sonrasında yaklaşık 10 kilometre düz arazide gidip şehre vardım.

Akşamlık alışverişimi buradan yapıyorum.

Kentin kıyısındaki bir kampingi sora sora güç bela bulup yerleşiyorum. Internet dahil güzel bir manzara sunuyor ve gecelik 9 Avro.

Akşam yemeğim bu karpuzdan ibaret :)

12. gün bilgiler:

98.46 klm - 1177.6 klm toplam.
13.0 km/h ortalama, 43.8 km/h maksimum hız.
3885 kalori.

---

13. Gün: 26.06.2011 Pazar - Yanya

Yanya kampım.

Sabah göl manzarası harikaydı.

Kahvaltım İtalya' dan aldığım ekmek, İtalyan malı zeytin ezmesi ve feta (beyaz peynir). Tek eksik çay.

Ense modunda bir gün oluyor.

Konserve şeftali iyi bir besin.

Kamptaki motorcu arkadaşlarımla hatıra.

Kamp arkadaşlarım motorcu Alman çift ve Çek Pavel dostumla öğleden sonra yürüyerek Yanya çarşısını gezmeye gidiyoruz.

Şerefe.

Yunan tatlıları hiç hoşuma gitmedi.

Yanya' ya devam.

Eski bir Türk evi.

Cami.

Osmanlı kütüphanesi oldukça iyi korunmuş.

Sahil çok güzelmiş.

Turlarımda nadir görüntülerden birisi. İçki içmem nadirdir.

Gece çay yapıyorum (sanırım).

13.gün bilgiler:

0.09 klm - 1177.7 klm toplam.
5.1 km/h ortalama, 13.2 km/h maksimum hız.

---

14. Gün: 27.06.2011 Pazartesi - Yanya-Meteora sapağı > Grevana

Yola çıkmadan önce.

Otoyola çıktım.

Bu yörede önümde Yunanistan' ın en uzun tüneli olmasına rağmen otoyol devriyeleri selam verip geçiyorlar.

Geçtiğim en uzun tünel. Çok rahat oluyor. Tünel içinde çok tatlı bir çıkış ve iniş var. Tünele girdiğim anda şeridimde kırmızı ışık yandığından çok rahat geçiyorum.

Turun en dağlık kesimindeyim.

2600 küsürlük bu tünel içinde yol daralıyor. Arkamdan gelen otobüs beni geçemeyince tünelde "use left line" şeklinde bir kadının sesi yankılanıyor. O zaman soldaki dubalı alana geçiyorum ve anons kesiliyor.

Dubalı alanın sonunda yoldan mecburi olarak ayrılıyorum. Bir viyadükte halen çalışma var.

En tünelli kısım.

Meteora kavşağından sonra daha uzun bir tünelin olduğunu zannederek otoyoldan çıkmama gafletinde bulunup bir kaç kilometre sonra "işini layıkıyla yapan" bir otoyol devriyesine yakalanıyorum. Beni çıkartmak istiyorlar, anlaşamayınca Grevana' dan polis çağırıyorlar. Polis bu devriyelerle aynı fikirde olduğundan beni araçla Grevana' ya götürüyorlar. Yoldayken polis tutanak tutuyor.

Ahh ahh pisler. Turumu rezil ettiniz. Beni abuk sabuk bir yere bırakıyorlar.

Beni bıraktıkları yerin yakınındaki bir benzincide Türk göçmenler dinleniyor. Teyzelerimiz elime bir şeyler sokuşturmaya çalışıyor.

Hatırlamak istemediğim kötü bir Grevana macerasından sonra ertesi sabah Meteora otoyol kavşağına dönmek için yolun başındaki bir benzincide uyuyorum. Turun en soğuk gecesini tulumda geçiriyorum. Sıcaklık sabah 6 dereceydi. Sandalye ve dubanın esas amaçları esen rüzgârın etkisini bir nebze azaltmaktı. Grevana' daki tek olumlu olay bir dinlenme tesisine otobüsle gelen bir yolcunun "benim çok param var, sana para vermek istiyorum" diyerek bagajıma 50 Avro sokuşturmasıydı.

14. gün bilgiler:

107.95 klm - 1285.7 klm toplam.
14.0 km/h ortalama, 41.7 km/h maksimum hız.
4676 kalori.

---

15. Gün: 28.06.2011 Salı: Grevana-Meteora

İşgüzar Yunan görevliler yüzünden kesikli çizgiye dönüşen Yunanistan etabımdaki çizgiyi tamamlamak için dün Grevana' dan Meteora otoyol kavşağına dönmem gerekliydi. Fakat bir türlü uygun başka araç bulamadığım için tek çarem bisikletle dönüş yapmaktı.

Sabah olunca eski Yanya yolundan o kavşağa doğru pedal basmaya başladım. İniş çıkış döngüsü açısından turun en zorlu günlerinden birisi başladı. Issıza yakın yollarda GPS kaydı olmaksızın ilerliyorum. Elimdeki pek detaylı olmayan 200 binlik haritaya ve telefonun GPS li haritalarından yararlanıyorum.

GPS imi sadece yüksekliğimi öğrenmek için kullanıyorum.

Meteora yoluna ulaştım. Şimdi otoyola gidiyorum. Otoyola iki dakikalığına çıkıp çizgimi tamamladıktan sonra geri döneceğim.

Otoyola doğru bir kaç kilometrelik tırmanıştayım. Kuzey Avrupalı bir bisikletçi geçiyor. Sohbet edeyim diye yavaşlamama rağmen sadece merhaba diyip geçiyor. Öküzat.

Bu yolda aşırı olmasa da tır trafiği var.

Ne işin var burada??? Doğaya müdahale etmek zorunda olduğum anlardan birinin öncesinde.

Süper bir tırmanış.

Küçük operasyon için kavşağa vardım. Buraya gelinceye kadar ne stres çektim anlatamam. Ya görevimi, pardon takıntımı başarıyla yerine getiremezsem.... Kavşak beklediğimden daha iyi çıkıyor. Otoyolun üstünden geçip Yanya yönüne doğru otoyola giriyorum. 300 metre kadar gidip sağdaki sapağa girip üst geçitten geçiyor ve Grevana yönüne doğru tekrar otoyola bağlanıyorum. Bir kaç yüz metre daha gittikten sonra Meteora istikametinden otoyoldan ayrılıyorum ve büyük bir zafer yaşıyorum. Grevana yönünde geçmem gereken bir kaç yüz metrelik kısımda yolun sağında yol çalışması olduğundan neredeyse sol şeride kadar çıktım ve hayali çizgimi kesin olarak tamamladım. İşte o kısacık kesimlerde o kıl devriye yada polislere tekrar yakalanacağım diye çekiniyordum. Çok şükür içim rahatladı.

Bu kavşak için neler yaptım be.

Zafer gülücüğü.

Ödül olarak çıktığım bir kaç kilometrelik çıkışı zevkle indikten sonra Meteora' ya, ayy pardon evime doğru doğru neşeyle basıyorum.

Bir köyde mola. Aldığım çerezlerin yanında gençler soğuk su ikram ediyorlar.

Meteora yakınlarında güzel bir inişin sonunda bir meyveciye yumuluyorum. Abimiz İtalyanca bildiği için koyu bir muhabbet başlıyor. Çölde vaha gibi geldi bu abimiz. Buradan şık bir kavun alıyorum.

Meteora göründü.

Muhteşem bir yer.

Meteora' da kampingte kalma niyetim yoktu, ama merak edip bir kampinge fiyat sormaya giriyorum. Büyük tesadüf iki gün önce birlikte vakit geçirdiğim Pavel' de buraya gelmiş. Hemde benden 10 dk. önce. Pavel burada olunca, resepsiyonist de İtalyanca bilince burada iki gece kalmaya karar veriyorum. Internet bile var. Hemde her yerden çekiyor. Geceliği 10 Avro civarı.

Kampımız.

Kampımız doymak bilmez pisiciklerle dolu.

15. gün bilgiler:

103.21 klm - 1388.9 klm toplam.
12.1 km/h ortalama, 47.2 km/h maksimum hız.
3905 kalori.

---

16. Gün: 29.06.2011 Çarşamba - Meteora bölgesi.

Sabah bu kardeşimizi fark ediyorum.

Taranto' dan aldığım rezeneli çıtırları burada bitiriyorum.

Pavel' le yürüyerek gezintiye çıkıyoruz.

Kastraki' deki bu turistlerin bisiklet sistemleri ilgimi çekti.

Konglomera ve kum taşından oluşmuş Meteora kuleleri arasında doğa yürüyüşü yapıyoruz.

Kastraki' ye bakış.

Kulenin birine çıkan kaya yolu. Beni yemez :)

Burasını uzun yıllar önce gezi dergilerinde görmüştüm. 15-20 senedir hayalini kurduğum bir yere bisikletle gelmek beni çok sevindiriyor.

Bu kardeşimiz Pavel' in ilgisini çekiyor. Sonra da ben ilgileniyorum.

Kaplumbağalar buralarda çok var.

Kastraki' ye geri dönüyoruz. Bir bahçede vişne ağacı var. Tamamen dolu. Bahçe sahibinden izin alıp tatlarına bakıyoruz. Uzun zamandır vişne yemediydim.

Kastraki.

Kastrakili ayvalar büyüyor.

Kampinge geri döndüğümde arka lastiğimde bir konuk fark ediyorum. Önce kertenkele sanıyorum, ama Ağustos böceği çıkıyor. Kabuğunu lastiğimde değiştirmiş. Dostumuz bisikletin doğa dostu bir ulaşım aracı olduğunu ispatlar nitelikte.

Kamp kedileri çok yaramaz.

Bu obur şaşkına Pavel müdahale ediyor.

Gece misafirlerimiz eksik olmuyor.

Eşliki için Pavel kardeşime teşekkürler. Pavel Hindistan yolunda motorsikletiyle ilerliyor. http://http://pavelsjourney.blogspot.com/ adresinden Pavel' in yolculuğunu takip edebilirsiniz.

16. gün bilgiler:

0.03 klm, 1388.9 klm toplam.
4.1 km/h ortalama, 10.0 km/h maksimum hız.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.