Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

17 Ocak 2012 Salı

Kocaeli kar turu - 16.01.2011

Haftasonu yaptığımız karla hasret giderme turunun ardından yeni bir karlı turla daha karşınızdayız. Günlerdir beklediğim üzere pazartesi günü, yani bu turu yaptığımız gün kuvvetli kar yağışı bekleniyordu ve günler öncesinden Fatih' le bugün için sözleştim. Okulu olduğundan öğleden sonra çıkacaktık. Zaten karın yoğun kısmı akşam saatlerinde yağması bekleniyordu. Rota, tur sabahına kadar belli değildi. Akmeşe tarafına gidecektik, ama yükseklik daha az olduğundan daha az karla karşılaşma olasılığı vardı. Bu yüzden rakımın daha fazla olduğu Derince sırtlarına yönelik bir rota çizdim. Tura yaklaşık 2 saat kala rotayı çizdim ve GPS' e aktardım. 52 kilometrelik, bol rampalı, yavaş ama çok zevkli bir tur olacaktı.

Fatih (Büyükkol)' i beklerken fotoğraf çekiyorum.

Fatih, aniden başlayan tipi eşliğinde, 13.45 gibi geliyor.

Rota temelde, İzmit' ten Umuttepe' ye tırmanıp, Eski İstanbul yolu üzerinden Hereke' ye iniş yapma ve oradan ana yoldan İzmit' e geçiş yapma şeklinde gerçekleşecekti, fakat o 80 kilometrelik bir parkurdu ve bu kadar geç çıktığımız için uygun değildi. Onun yerine rotayı revize edip, Körfez ilçesine indirmeye karar verdim. Nitekim kar, buzlanma ve etkili rampalar sebebiyle gece saatlerinde evlerimize varacaktık. İyi ki de rotayı 30 kilometre kısaltmışım.

Turun ilk kar yağışı, Bıcır' ı beyazlattı.

Umuttepe yolu.

Umuttepe' de görüntüler.

Kent Orman' da biraz dinleniyoruz. Bu çeşmeden sularımızı tazeliyoruz.

Kent Orman' dan görüntüler.

Lipari Adaları' ndan getirdiğim bazı taşları Fatih' e gösteriyorum.

Lecceli bisiklet dostu, La Guardiola' ya çok selamlar.

Eski İstanbul yolu üzerinden çeşitli görüntüler.

Anayoldan çıkıyoruz.

Kar geliyor.

Kocaeli çevresinin rengini değiştiren yoğun kar yağışının başladığı ilk anlar.

Kardan adeta göz gözü görmüyordu. Yolun anında beyazlamasıyla birlikte görüşümüz o kadar düştü ki, yolu görmekte zorlanıyorduk. Gözlerimize dolan kar taneleri ve koyu karanlık, zaten zayıf olan görüşümüzü daha da sınırlı bir hale getiriyordu. Yoldan çıkmamak için sık sık GPS' teki rota kaydına bakmak zorunda kaldık. Muhteşem bir deneyimdi. Zevki halen beynimde :)

Karanlık ve kar.

Yolda kalan bir minibüsün yolcuları. Motorlu araçların bir kısmı yolda kalırken biz yanlarından tıkır tıkır geçiyoruz.

Araçlar zorlukla hareket ediyor. Yaklaşık 1 parmak yüksekliğindeki kar, bize vız geliyor. Belen Köyü' ne çıkan bu rampayı çok rahat tırmanıyoruz.

Burada karşı yönden gelen bir pikabın sürücüsü "işe gidin deseler gitmezsiniz" diye söyleniyor. "Nereden biliyorsunuz" diye bağırınca, "öyle" diye cevap veriyor. Bisikletle gezmek işsizlik anlamına mı geliyor anlamıyorum. Günün tek siyah noktası o oldu. Cahil salaklar arada sırada çıkıyor öyle.

Bu yolda giderken yaşadığımızı hissediyoruz. Hiç üşümüyoruz. İçimiz huzur doluyor.

Kaskımda bayağı kar birikti.

Yol temizleniyor.

Tamamen bembeyaz olduk. Bıcır' ın üstünde 2-3 cm kar var.

Kardan adamlara dönmek çok güzel duygular veriyor.

Belen Köyü kahvesinde mola veriyoruz. Karnımız aç. Yiyecek olarak fazla seçenek yok. Biz 5 bardak fıstık alıyoruz. 3 er bardak da çay içiyoruz. Nefis bir mola. Köylüler çok sıcakkanlı.

Belen kahvesi.

Belen Köyü' nden bir görünüm.

Dışarıda bıraktığımız kasklarımız ve bisikletlerimiz bu molayla beraber adeta kış uykusuna yattılar.

İlimtepe konutlarından ilk kez geçiyorum.

Kapalı yollara bayılırım. Hele ki bu yüzden kapalıysa :)))))

Belediyenin koyduğu eğim levhalarına aldanmamak lazım. Tabelanın ilerisinde %10 luk bir eğim yoktu. Sadece süs olsun diye konulmuş.

Körfez yolu.

-1.2 derece.

Bu yolda yaşadığım duyguları kelimelerle anlatamam. Gece, ıssız bir bölgede bisikletle yoğun kara yakalanma hayalim gerçek oldu. Kar kalınlığı ilerlememizi imkansız hale getirecek kadar, yani 1 karış ve üstüne kadar yükselmediği için teknik ya da sağlık arızası dışında yolda kalma ihtimalimiz yok.

Yukarıdaki iki fotoğraf çekerken uzaklardan gelen bir kaç köpeği fotoğraflamaya çalıştım.

Büyük iniş bitti. Çok şükür en ufak bir sorun dahi yaşamadık. Kar lastiği kullandığımdan, kuru asfaltta yaptığım hızlarla da inebilirdim, ama riske gerek yok.

Körfez, Yavuz Sultan Selim Mahallesi' nde oturan bir grup genç arkadaş, bizimle diyalog kuruyor ve beraber hatıra fotoğrafı çektiriyorlar.

Kar yağışı sebebiyle GPS ve kilometre saatimi sıklıkla temizlemem gerekiyor.

Mahalle yollarının birinde ilerlerken genç bir bayan, cep telefonuyla beni fotoğraflıyor :)

Başka bir ara, çocuklar kar topu atıyor, ama tutturamıyorlar.

Yine başka bir ara, kaldırımda yürüyen iki gen. bana kar topu atıp, beni vuruyorlar. Onlara "sağ olun" diye bağırınca, onlar "savulun" anlayıp kaçmaya başlıyorlar ve beni gülme alıyor :)

Çenesuyu' nda da bir grup genç arkadaşla diyalog kuruyoruz.

Kuruçeşme Durağı.

Eve vardım, kar halen üstümde.

İzmit' ten bir kar manzarası. Karsız bıraktığım İzmit' i 52 kilometrelik kısa bir bisiklet turumun ardından beyazlar içinde bulmam beni çok sevindirdi. Son 2010 yılından beri en şiddetli kışı yaşıyoruz.

Bol karlı kış dileklerimi tekrarlamakla birlikte Fatih kardeşime teşekkür ediyorum.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.