Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

17 Mart 2013 Pazar

Karamürsel Kamplısı - 14-15.03.2013

Karamürsel bölgesine Olgun Şenel ile birlikte çizgi bağlamaya gittim ve geldim. Bölge zorlu ve İzmit' e çok yakın olmadığından ve bağlanması gereken pek çok çizgi olduğundan bu turu iki günlük yaptık. Geceyi Oluklu Köyü' nün mükemmel körfez manzaralı camisinin bahçesinde geçirdik. İkinci gün yağmur öğlene kadar bizi tatlı sert rahatsız etti. Gene de biraz ıslanmamıza rağmen halimizden memnunduk. Lodos, bu turun yıldızıydı. Bizimle oyuncak gibi oynadı. Toplamda 160 kilometre kadar gittik, ama gerçekten çok yorucu oldu. Uzun iniş çıkışlar ve bugün akşama doğru geçtiğimiz dağlık ıssız orman yolu da harikaydı.

1. Gün:

Gölcük/İhsaniye-Selimiye arası.

Sofular.

Sofular' da imamın sohbeti koyu.

Sofular Camisi aslında tarihi (en az 100 yıllık) imiş, ama kötü restorasyon sebebiyle tarihi olup olmadığı pek belli olmuyor.

Senaiye-Akçat arası.

Akçat.

Akçat merkezinde bulunan 1960larda yapılma bu caminin depreme karşı dayanıksız olduğu tespit edilmiş. Bu yüzden yıkılıp yenisi yapılacakmış.

Yeni cami yapılana kadar inananlar Kızılay çadırında ibadet edeceklermiş.

Güle güle cami.

Akçat' tan bir kaç kilometre sonraki bir köprünün yanında eski köprü var.

Akçat-İhsaniye arası.

İhsaniye' de bolca oyalanıyoruz. Olgun köyde beni bekliyor. Ben ise Yalakdere' ye gidip çizgi bağlıyor, köy sokaklarında bir ileri, bir geri gidip bu köyle ilgili çizgileri sağlamlaştırıyorum.

İhsaniye' den İnebeyli' ye yaklaşırken.

İnebeyli' den transit yaptıktan sonra Altınova' dan gelen yola teker değdirip, ilerleyen aylarda geçmeyi planladığım Altınova-Valideköprü yolu için hazırlık çizgisi atıyorum ve başka bir yoldan İnebeyli' ye dönüyoruz.

İnebeyli' de kalmıyoruz. Saat henüz erken. Karaahmetli Köyü' nü de beğenmiyoruz. Köyün çıkışında karanlıkta kalmayı istediğimiz Oluklu Köyü' ne giderken bir çizgi daha bağlayalım dedik.
Toprak yola gittik. Baktım rota düz gidiyor. Bir sapak var. Önce sola saptık ama rotadan çıktık. Düz devam etmeye karar verdik. Ama gitmemiz gereken yolun başında su birikintisi vardı. İçinden geçeyim dedim, ama batakmış. Çamura saplandım. Sağ ayakkabım sulu çamura gömüldü gece karanlığında.
20 metre kadar daha devam ettik, yola zincir çekili. Birisi yolu kapatmış. İleride bir ev var. Uzaktan alarmı da olduğu belli oluyordu. Muhtemelen en az iki kangalı da vardır. Gece gece çizgi uğruna daha fazla kaşınmak istemeyip başka bir yoldan anayola sallandık. Ben bu şekilde yol işgallerine kesinlikle karşıyım.
Çizgi sorunu yaşadığımız yerden İzmit Körfezi.

Oluklu Köyü camisinin bahçesine kimseye sormadan sessizce kurulduk. Oturma banklarını birleştirip kendimize yatak hazırladık. Caminin bahçesi panoramik körfez manzaralı.

Caminin bahçesinde gece.

1. gün bilgiler:

90.14 klm > 90.14 klm toplam.
14.62 km/h ortalama, 58.51 km/h en yüksek hız.

---

2. Gün:

Oluklu' da sabah, yağmur endişesiyle birlikte başlıyor. Yağmurun gece yağıp bitmesini bekliyordum ama güne başlayana kadar yağmur başlamadı. Gece hiç yağmadı. Onun yerine ılık bir gece bizi kucakladı. Henüz matamatiksel olarak kış mevsiminde olmamıza rağmen yaz gecesi standartları vardı. Tulumsuz bile uyunurdu. Bu turda mat kullanmadığım için çok rahat uyuduğumu söyleyemem.

Yola çıkmadan önce radar görüntüsü bu şekilde. Biz yola çıkmadan hemen önce yağmur başlıyor. Bulutlar güneybatı-kuzeydoğu istikametinde ilerliyor.

Yataklarımız.

Sabah sessizce, kimselere görünmeden Oluklu' dan ayrılıyoruz ve D130 karayoluna doğru yağmur altında sallanıyoruz.

Karamürsel' de kahvaltı molası verdiğimiz kahvede sandalye kaplaması olarak Milan takımı forması ya da bayrağı kullanılmış. Yarı İtalyan olarak bu durumu garipsiyor ve İtalya' ya karşı ister istemez yapılan bir hakaret olarak algılıyorum.

Karamürsel' de Olgun' un telefonları hiç susmuyor. :)

Karamürsel' de yağmur güzel yağıyor, ama tura devam etmek zorundayız.

Pazarköy yoluna doğru tırmanışa tekrar devam ediyoruz. Ben çizgi bağlamak için Çamçukur' a gidip geliyorum. Fren balatasının teli çıkıyor ve kayboluyor. Balatayı buluyorum ama teli yok. Tel olarak bir bahçe telinden parça kesiyor ve oraya sokuyorum. İşlem tamamlanıyor.

Pazarköy-Karapınar yolu.

Karapınar' da bir bakkala fazlalık eşyalarımızı bırakıyor ve dün geçtiğimiz İhsaniye Köyü' ne iniyoruz.

İhsaniye' ye yaklaşırken yavşayan yol, bize çamur stresi yaşatıyor.

İhsaniye' de çay molasının ardından bir tarla yolundan Akçat-Karapınar normal yoluna ilerliyoruz. Toprak yol, yağmurda tahmin edeceğiniz üzere yavşadığından çamurla daha fazla cebelleşmemek için meralardan geçiyoruz.

Dün uğradığımız köprüye tekrar geliyoruz. Derede balık kalmamış, ama balıkların yerini bisikletler almış.

Karapınar' a normal yoldan çıkıyoruz.

Saçma sapan binalarla manzara çirkinleştirilmiş.

Bakkaldan eşyalarımızı aldıktan sonra kahvede dinleniyoruz. Etkili olacak çıkış döngüsünden önce bir şeyler yemezsek bizim için iyi olmayacak.

Karapınar Camisi, cami standartlarına göre temiz tuvaletlere sahip.

Karapınar-Nusretiye arası.

Çizgi bağlamak için Tepeköy yönüne doğru bir kaç yüz metre mesafe inip çıkıyorum. Kestane ağaçlar henüz uyanmamış.

İçine girmediğimiz Nusretiye bölgesinden Senaiye' nin üstüne bağlanan ıssız orman yolundayız. Yol çok rampalı. Teyzem bu yol hakkında hiç iyi konuşmadığından bu yolu çok merak etmiştim. "O yoldan geçemezsiniz, arabalar zor gidiyor siz nasıl gideceksiniz?" diye bir şeyler demişti ve beni daha çok gaza getirmişti. Yolun zemini gayet temiz çıkıyor. Yağmur yağmamış olsa daha iyi olurdu. Çamur olmasa Ferrari bile gider.

Yaklaşık 800 metre rakımdan İzmit Körfezi.

Bu yolu çok sevdik. Harika bir doğa yürüyüşü parkuru olur. Genede potansiyel vahşi hayvanlar sebebiyle gündüz dahi bu yoldan tek başına geçmek cesaret ister.

Kuzey yönünden çıkışın sonuna doğru güzel bir çeşme var.

Rampalar bitti. Bu turda başka önemli rampa kalmadı. Bunu zafer pozu olarak kabul edebilirsiniz.

Güney yönüne bakış.

Eşliği ve çizgi bağlama konusunda bana gösterdiği sabır için Olgun' a teşekkürler.

Yukarıdaki fotoğraftan sonra etkili ve sürekli inişlerle deniz seviyesine iniyoruz ve karanlıkta İzmit' e giriyoruz.

Karamürsel bölgesinde bu tur öncesindeki çizgilerim.

Bu turdan sonra güncellenmiş haliyle Karamürsel bölgesi çizgilerim.

2. gün bilgiler:

85.36 klm > 175.50 klm toplam.
12.88 km/h ortalama, 50.72 km/h en yüksek hız.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.