Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

3 Nisan 2013 Çarşamba

İzmit-Kerpe - 17.07.2011

İzmit' ten Kerpe' ye 2011 yazında, İtalya dönüşümde yaptığım bir tur. Rota, Kandıra yolu yerine doğusundaki köy yollarından olacak.


Balören yolu.




Günün ilk ışıklarında Kartepe güzel görünüyor.




Balören' de mola.



Balören-Kadriye yolu.








Kadriye.






Kadriye-Ahmethacılar-Elmacık güzergahı.




İleride Ahmethacılar Göleti seçilebiliyor.



Burası Şabanlar Köyü olmalı.





Şabanlar-Sarıahmetler-Sinanlıbilallı güzergahı.






Tatarlar' da çay molası.


Tatarlar-Karaaliler yolu.




Bu yolda o kadar çok köy var ki, hangi köylerde olduğumu bilmiyorum. Bu fotoğrafı hangi köyde çektiğimi de hatırlamıyorum. Sanırım Karaaliler Köyü.


Karaaliler-Karabacaklar yolu.




Erikler ufak ama tatlı.


Yukarı Kumlu-Kurtyeri arası.




Bu yazıyı okuyan İstanbullu. Bak çeşmenden akan suyun bir kısmı Melen Çayı' ndan geliyor. Melen Çayı' nın suyu İstanbul' a havadan gelmiyor. İçinde yürünebilecek, hatta bisikletle gezilebilecek kadar büyük borularla naklediliyor. Melen Çayı' nın suyunu İstanbul' a nakletmek için Melen Çayı' ndan İstanbul' a kadar doğanın ırzına geçildi. Tarım alanları, ormanlar yok edildi. Sırf sen ve senin gibi İstanbullular susuz kalmasın diye. Bir kaç boru geçirebilmek için arazi otoyol genişliğinde kazıldı. Uydu görüntülerinden bakarsan Kocaeli Yarımadası' nın kuzeyini doğudan batıya yaran bu aptal ve gereksiz boru hattının açtığı yarayı görebilirsin. 



Yukarı Kumlu-Kurtyeri arasına devam.


Kurtyeri-Kumcağız arası.






Kurtyeri' nden geçerken birileri "o yoldan gidemezsin" demişlerdi. Yolun bu kadar kötü olduğunu hissetmiyordum. Yolun yağmur sularıyla bu kadar derin biçimde yarılmış olduğunu görünce geri dönmeyi düşündüm, ama şansımı zorlamaya karar verdim ve geçilmez denilen bu yolu geçmeyi başardım. 








Kerpe' ye ulaştığımda etraf bayağı kalabalıktı. Alternatif bir yoldan gittiğim için anayoldaki trafiği kesinlikle hissetmedim. Ama Kandıra yolunu gören kesimlerde ilerlerken Kandıra yolundaki yoğun araç trafiğini görüyordum. Sıcak ve güneşli yaz haftasonlarında Kandıra sahilleri çok kalabalık olur. Bisikletle bile dolaşmak çok zor hale gelir.


Kendime ödül olarak bira bardağında yarım litre çay demliyorum.


77.18 klm mesafe.
15.8 km/h ortalama, 46.7 km/h en yüksek hız.
04.52.16 saat (molalar hariç seyir süresi)



----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

1 yorum:

  1. Kendimi suçlu hissedeyim mi bilmiyorum ama musluktan akan suyu içmiyorum zaten :/ Sadece Melen projesi değil, yapılan birçok işlem şehrin ve ülkenin dokusuna zarar veriyor. Bu işler sıkıcı maalesef.

    Blog öyle değil. Atlamadan takip ediyorum. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.