Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

26 Haziran 2013 Çarşamba

IT V2-2: Uluabat-Ayvalik: 29-31.05.2013

 3. Gun:

Sabah 04.00 civarindaki ilk ezanda uykumun tatli bir aninda "cemaat geliyor" diye uyandiran kahveciyle imam, beni keyfiyen uyandirip camiden kovarak muhtemelen buyuk bir gunaha giriyorlar. Yine de her iste bir hayir vardir. Camiden keyfiyen kovulmam yola erken cikmami ve turun en rampali kesimlerinden olan Susurluk-Balikesir arasini daha erken bir saatte asmami sagliyor. Balikesir girisinde, daha onceden kaldigim benzincide daha onceden karsilasmadigim aksi bir benzinci olunca beni kabul etmiyor ve zincirleme etkiyle programa gore ertesi sabah gecmem gereken Balikesir sehir merkezini aksamustu geciyorum bu da programin onune gecmemi sagliyor ve ertesi gunun aksami hava tam olarak kararmadan Ayvalik'a girmem mumkun oluyor. Bu da bazi islemlerimin halledilmesi konusunda iyi bir sey oldu. Bu yuzden beni camiden erken kovan imam ve Balikesir' deki aksi benzinciye tesekkur borcum bile var.

Gece Uluabat'ta yedigim hosmerim. Aslinda yarisini sabah kahvalti olarak yiyorum.


Uluabatli Hasan Camisi'ndeki kamp yerim.


 Uluabat cikisindaki. 2010 Italya turumda kisa bir mola verdigim benzinci.


Uluabat-Susurluk yolu.





 2010 Italya turumda Susurluk'ta ugradigim, lokantayi sevdigim icin yine buldum ve buraya yine ugradim. Yemegim bitme asamasindayken lokantanin patronu elektrikli motorsikletiyle geldi. Beni tanidi ve yedigim yemekler icin ucret istemedigini soyledi. Kendisine cok tesekkur ederim.



Susurluk merkezinde pazar gunune denk geldigim icin bu kadar yuklu bisikletle pazarin icinden gecmek bayagi heyecanli oluyor. 

Bursa Cevre Yolu' nda iskat olan arka dis lastigimi kargoyla Izmit'e yolluyorum. Buna uzulen arka lastigim Susurluk' ta inmeye basladi. Musait bir benzinci bulana kadar idare etsin diye biraz hava bastim. Bir kac kilometre ilerideki karsi yondeki Opet' te durdum ve lastigi tamir ettim. Sonra bisikeltim nazik nazik park ayagi ustunde dururken bisikletim aniden devrildi. Cin mali park ayagi, bisikletin agirligina dayanamayip kirilmisti. 

Sonra kafami benzincinin su hortumuyla bir guzel yikayip rampali yola dogru devam ettim.  


Baska bir benzincide meyve suyu molasi.


Balikesir yolundaki en cetin ceviz rampalar basliyor.





 Yokuslar atesli gectiginden, pek fazla goruntu kaydi almamisim sanirim. Ruzgar, bugun cidden etkili. Lodostan tozlu tozlu kuvvetlice esip, inislerimi bile oldukca yavas hale getiriyor. Sicaklik, termometreme gore 38.2 dereceyi gordu.

Balikesir-Degirmenbogazi'ndaki benzincide kalamayinca ister istemez gerginlesiyorum, ama her iste bir hayir vardir sozu beni sakinlestiriyor. Balikesir cikisinda dogru durust benzinci v.s. olmadigini bildigim icin konaklama yeri sorunu yasamaktan korkuyorum.



Kentin icinden gecis, ruzgar, trafik, trafik isiklari, bozuk yol kosullari ve dar yollar sebebiyle zorlu oluyor. Kentin cikisindaki bir benzincinin LPG tanklarinin yanina tulumumu seriyorum.


 3. Gun bilgiler:

105.11 klm > 353.64 klm toplam
14.38 km/h ortalama, 31.55 km/h en yuksek hiz.

---

4. Gun:

Gece, yan taraftaki restoranda duzenlenen bir dugun sebebiyle oldukca muzikli geciyor. Yolda muzik dinlemeye hasret kaldigim icin igrenc dugun sarkilari bile benim hosuma gidiyor.

Edremit yolunun girisindeki rampanin hemen basindaki benzincide kaldigim icin sabah serinliginin ve ruzgarsizligin etkisiyle bir kac kilometre uzunlugundaki bu rampayi tek solukta, hic durmadan ciktim. Sonra Gokceyazi'ya kadar oldukca hizliydim.


Abimiz en yakisikli kofteci olmali. Pek karizmatik cikmis.


Ivrindi sapagindan sonra ruzgar mualefeti geri donuyor. Biktiran bir karsi ruzgar.



Sineklerin benle aralari pek iyi degil. Bir sinegi ezmisim.


Turun son ciddi yokuslarinin baslarken bir cesmede mola veriyorum. Bir kac dakika sonra bir arac yanasiyor. Abimiz bisikletci gordugu icin merak edip yanima geldi. "Ben de yakin zamanda Marmara Denizi turu attim" deyince "siz bana gecenlerde mesaj atan kisi degilmisiniz?, ben Baki Berk Kayalar, Bisiklet Turlari blogu" deyince birbirimizi taniyoruz. Gorusmeyi hayal ettigim bir internet arkadasimla tesadufen herhangi bir noktada karsilasmak gercekten inanilmaz. Uzun sohbet surerken bana son turunda yemedigi, esinin hazirladigi kuruyemis paketini veriyor. Bu paket beni Patra yakinlarinda kurtaracakti. Hidayet Sarac abimize tesekkur ediyorum.





Bu rampa, zemin kalitesi sebebiyle beni fazla bunaltmiyor.






Rampanin inisi, cikisindan daha zor ve tehlikeli. Cunku yol calismalari inis kisminda daha bitmemis. Yol dar, zemin cok bozuk, inis dik ve trafik bol. Sicak ve karsi ruzgari saymiyorum. Zorlu inis bittikten sonra can sikici bir kac ara cikis daha oluyor. Sonrasi duzluk.


Yol yapim calismalari sebebiyle kapatilan kuzey seridi benim icin rahat bir surus sagliyor.


Bu bolgede bunun gibi tabelalardan cok var. Burasi her ne kadar zeytin uretiminin merkez noktalarindan olsa da bir kilo zeytinin 2.90 liraya satilmasi akli ve mantigi olan herkese ters gelecektir.  


Havran transiti.


Edremit kavsaginda cizgim baglaniyor.



Edremit-Ayvalik yolu.







Hava tozlu oldugundan Gunes bir acayip gorunuyor.



Ayvalik bu turda Turkiye'deki varis noktam. Sehre girer girmez, onceden haberlestigim Jale Tur'un ofisine gidiyorum. On bilgi: Italyan Konsoloslugu bana Shengen olmayan, sadece Italya icinde gecerli olan Italya ulusal vizesi vermisti. Italyan konsoloslugu bu vizeyle Yunanistan'a giremeyebilecegimi soyledi. Sonra Yunan Konsoloslugu'na gidip vizemi gosterdim ve transit yapacaksam bu vizeyle Yunanistan'a girebilecegimi soylediler. baska birilerine daha danistiktan sonra yolculugum basladi. Midilli Gumrugu' nden gecene kadar hic bir sey belli olmadigi icin Midilli Gumrugu'nden cikip Yunanistan'a resmen girene kadar sinsi bir stresim vardi. 

Jale Tur yetkilileri, vizemin goruntusunu Midilli'deki yetkili gorevliye gonderdi ve gumruk polisinden onay alindi. Vizem 1 Haziran'da basladigi icin cumartesi gunku gemiyle gidecegim.

Ayvalik Gumrugu' nun arkasindaki Sehit Ustegmen Konuralp Ozcan Parki' na kuruluyorum.

4. gun bilgiler:

138.43 klm > 492.07 klm toplam.
13.29 km/h ortalama, 36.57 km/h en yuksek hiz.

---

5. Gun:

Mutlu mesut uyurken sabah 04.00 kabusu geri donuyor. Birileri benim bu turda iyi uyumami istemiyor herhalde. Otomatik calisan sulama basliklarindan bir tanesi benim hemen yanimda cikip sabah karanliginda bana soguk dus yaptiriyor. Islanan uyku tulumumu bisikletimin ustune seriyorum, sabah Gunes' i onu tekrar sarmami saglayacak kadar kurutuyor. Kisisel temizligimi yapiyorum, yakindaki cesmede camasirlarimi yikiyorum v.s.




Bugun yeme icme ve aylak aylak oturmak disinda yapacak pek bir sey yok. Yakininda oturdugumbufeden uyduruk iki Ayvalik tostu yiyorum. Bufenin cevresinde saatlerce oturunca bufeci beni kovuyor.


Bu turda Turkiye'deki son gun batimim.


 Geceyi gecirmek icin hemen karsi taraftaki Jale Tur' un onune geciyorum. Sehrin tam gobegi olmasina ragmen kaldirimda uyku tulumunda uyumak, tepemdeki guvenlik kameralari sayesinde guvenli hale geliyor. Oraya yerlestigim siralarda on lastigimin inmeye basladigini anliyorum. Sacma sapan bir yerde ugrasmamak icin burada tamir ediyorum. Normal patlak zannediyordum, ama sibop kirilmis. Boyalica' da sibop ignesini degtirdigim lastik bu. Eger bu lastik, Boyalica'dan Ayvalik'a kadar kirik halde, havasi indirmeden turlu yol ve hava kosullari altinda gelmeyi basardiysa bu bir mucize gibi bir sey sayilir. Bana sikca yolculuklara ciktigim icin sansli oldugum soyleniyor. Esas sans, kirik sibobun yuzlerce kilometre yola dayanmasidir.



4.22 klm > 496.29 klm toplam.
9.77 km/h ortalama, 22.79 km/h en yuksek hiz.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.