Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

2 Aralık 2013 Pazartesi

Passo del Maniva - 30.11 - 01.12.2013

Bu haftasonu ilk ciddi Alpin tirmanisim icin ilk trenle Brescia' ya gecip Brescia' nin kuzeyindeki Passo del Maniva' ya gittim. 1664 rakimli bu gecidin yolu cok dik olmasa da Brescia' dan oraya kadar surekli hafif cikis oldugundan bayginlik verdi. Sicaklik en yuksek 2 dereceydi ve turun sonuna kadar soguk sebebiyle zor dayandim. Zaman zaman hafif kar yagisi goruldu. GPS cihazim ariza yaptigi icin canim hayli sikkindi. Gecidin tepesine titreyerek ulastiktan sonra gitmem gereken tum yollarin kar sebebiyle kapali oldugunu gordum ve cok uzuldum. Neyse ki kayak pistine cevrilmis bir kisimdan bisikletle inerek bir asfalt yola ulasip Idro Golu kenarina ulastim. Sonrasinda hava karardi ve en uzun gece suruslerimden birini gerceklestirerek gece saat 01.21' de eve vardim. Bu tur yazdigim kadar kolay olmadi. O sogukta terden islanan kiyafetlerim disinda herhangi bir isitici sistem olmadan o kadar yolu nasil gittim bilmiyorum. Bedenim cabucak sogudugundan uzun sureli molalar veremedim. Yollarda buzlanma da vardi. Hastalanmadigima sukrediyorum. Kisisel sinirlarimi zorladim. Nihayetinde en uzun gunubirlik turumu yaptim. GPS arizalandigindan yolumu manuel olarak eski usullerle bulmaya calisirken Italyan yollarinin bisikletci dostu olmayan hatali tabelalari yuzunden iki uzun tunelden gecmek zorunda kaldim. Sicak arabalarinda piskin piskin seyahat edenler ise tunellerde bana kornali tacizlerde bulundu. Uykusuz bisiklet surmek de kolay degilmis. Tur 21.5 saat surdu. Toplam mesafe 192 kilometre.  

Tam bilgiler: 
Cremona > Brescia - Val Trompia - Passo del Maniva - Bagolino - Gavardo - Brescia- Cremona 

192.30 kilometre. 
12.13 saat (molalar hariç seyir suresi), 21.5 saat (her sey dahil tur suresi)
15.73 km/h ortalama, 47.56 km/h en yuksek hiz.

---

Saat 04.45.


Ilk tren 05.23' te.


Bu bisikletimin 1000. kilometresi.


Brescia' da sabah karanliginda iniyorum. Bisikletimi altgecitten cikarmama yardim eden isimsiz kisiye saygilarimla.


Brescia' da sakir sakir yagmur ve karla karisik yagmur vardi. Sehrin disinda hafif kara dondu. Sonra yagis kesildi.



Bu bisikletimin Val Trompia bisiklet yolunda karli zeminle ilk tanismasi.



 



 
Bu fotograflarla ilgili cografi bilgileri daha sonra yazarim umarim.





Kayaliklardan akan sular donmus.



Guzel bir yore.












Yilbasi yaklasiyor. Islamiyeti benimseyen toplumlarda Kurban Bayrami hayvanlar icin olum demek oldugu gibi, Hristiyanlik dinini benimseyen toplumlarda da Yilbasi donemi igne yaprakli agaclar icin olum demek oluyor. Bunun gibi bir suru agac, bir kac haftalik susleme donemi icin katledilecektir.


Trombia Vadisi' ni tirmanmaya devam.








Bovegno.








Bu sarkitlar cok tehlikeli. Neyse ki yolun tam ustunde degiller.


Bu bolgede maden ocaklari var. Gayet cirkin yapilar. Bu guzel vadiye yakismayan goruntuler.


Eski demir madeni ocaklari turizme kazandirilmaya baslanmis. Burasi anladigim kadariyla Italya' nin en zengin demir madeni bolgesiymis. Ileride firsat olursa buraya tekrar gelip maden ocaklarinda bisikletle gezmek istiyorum.






Collio. Guzel bir dag kasabasi. Kar icin burada yasanir.



Andrea kardesimizin 16. yas gununu ben de kutluyorum.





Binalar yeterince guzel degil.


Gunes sonunda gorundu. Yer: San Colombano.



Ananas nektari aliyorum ve birazini icip tirmanisin en sert kismina basliyorum.






Sol taraftan geldim. Sagdaki dikligi cikmak zorunda kalmamis olmaktan mutluyum.



Passo del Maniva' ya ciktiktan sonra fotograftaki yamacta cizgi seklinde gorunen yoldan gitmem gerekiyordu ama yol kapali cikacakti.


Buralarda hayrat bulmak guzel. Yazin olsa doya doya icilirdi ama bu havada buz gibi su icmek pek akil kari degil. Anca tadina bakiyorum.



Trafik gayet sakin, yol huzurlu ve azicik dik.










Hava biraz daha ilik, biraz daha kuru olsam daha cok keyif alacagim.






Tepeye son kilometre. 



Son 100 metre.


1664 rakimli Passo del Maniva' nin tepesindeyim.

Bagolino yolu kapali gorunuyor. 

Zirveden cesitli fotograflar. Gecit levhasini bulamadim. Bunlarla yetindim. Zeminin alti kaymak buz.








Gitmem gereken yol cig tehlikesi sebebiyle kapatilmis.























Ciktigim yoldan baska inebilecegim bir yolun olup olmadigini bir kafeye soruyorum. Bana az asagida yolun acik oldugunu ama biraz kayak pistinde gitmem gerektigini soyluyor. Oyle yapiyorum. Kayak sezonu anlasilan tam olarak acilmamis. Etrafta gezinen kayakcilar olsaydi tehlikeli bir durum olabilirdi.






Yapay kar calismasi.





Inise devam. Egim fazla degil ama bisikletin ustune ciktigim anda tekerlekler gomuluyor.





Bagolino tarafindaki otoparka indim. Bu fotograflardan sonra hizlica inis yapiyorum. Videosunu sonra yuklerim.











Dar ve yer yer buzlanmis yolda cok nefis bir inisten sonra Bagolino' dan gecip Idro Golu' nun bati kiyisina yaklasiyorum. Bu tatli cikis nefesimi kesiyor. :(



Lago d'Idro. Idro Golu.





Buranin inisi de super.


Normalde benim anayola buradan baglanmam gerekiyordu. Neyse onemli degil. 


Anfo' daki kilisenin bahcesinde konserve kuru fasulye ile ton baligini harmanlayip ekmeksiz yiyorum. Gece surusune hazirim. Ama titriyorum.


Gece ve tuneller basladi.


Cesme bulmak sorun olmasa da sular cok soguk oldugundan Pieve Vecchia' daki bir marketten su almak zorunda kaliyorum.


Sol taraf tunelli yol, sag taraf tunelsiz eski yol. Elimden geldigince tunelsiz yolda kalmaya calisacagim. 


Sabbio Chiese.






Sabbio Chiese cikisindaki kavsakta hangi yoldan gidecegimi bilemiyorum. GPS arizali oldugundan ve diger yolu gosteren tabelalar haritada yazmayan yerleri gosterdiginden mecbur kalip tunelli yola giriyorum.


Giris cikis fotografini cekmedigim 1959 metrelik bir tunelden daha gectim. Tunellerde piskin suruculer yuzunden kornali tacize ugrayinca polis cagirmasinlar diye yan yola giriyor ve bitmek bilmeyen yollarla Brescia' a giriyorum. 



Brescia' daki bir benzincide kisa bir gida molasi. Yiyecek ve icecek sorunum yok. Sorun hepsinin buz gibi olmasi. Ne yiyip icecegimi sasiriyorum. Mandalinam vardi biraz. Onlar bile buzdolabindan cikmis gibi. Yaz olsa super olur ama sicaklik sifir derecelerde oldugundan kolay yenmiyor.


Gozlerim bayginlasmis. Hakikaten oyleydi. Brescia-Cremona arasindaki yaklasik 47 kilometrelik duz yol gece karanliginda ve uykusuzlukta bitmek bilmedi.



Hava soguk ve puslu. Su kanallarindan buharlar yukselip atmosferi mistiklestiyor. Benden korkup en yakin kanala fosssss diye atlayan nutria hayvanlari da ayri bir korku havasi yaratiyor.


Manerbio merkez cizgimi baglarken.






Yolda gizli buzlanma var. Yola sanki sim dokulmus gibi isildiyor.



Eve girdim. Saat 01.21.



Selamlar.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.