Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

1 Ocak 2010 Cuma

2010' a Merhaba Turu

2010' a merhaba.. Öncelikle herkese güzel bir 2010 yılı diliyorum.

Haftalardır 2010' a gireceğimiz dakikalarda bisiklet sürmenin hayalini kuruyordum. Hayal diyorum, çünkü gece tek başıma zorunlu olmadıkça bisiklet sürmem. Mutlaka yol arkadaşı bulmam lazımdı ve yılbaşı geceleri insanlar sevdikleriyle olmayı tercih ettiklerinden, yol arkadaşı bulmam pek zordu.

Neyse.. Emir arkadaşım benimle tura çıkmayı kabul etti. Zaten kimse gelmese bile tam yılbaşında ufak bir şehir turu atacaktım. Buluşma saat 22.00' de Atatürk Bulvarı yakınlarında bir otobüs durağında olacaktı.

Evden çıkmadan 45 dk. kadar önce Feyman' ı başka bir şey için aradım. O' da Yeniköy' de olduğunu, geliyor olduğunu söyleyince çok sevindim. Gelme ihtimali çok azdı son ana kadar.

Gelelim fotoğraflara.

2009' un son gün batımı çok harika. 2009' un son günlerinde çevremde çok fazla olumsuz gelişme olmasına rağmen gökyüzü, parlak bir yılın habercisiydi sanki.

Ay parıldıyor. Bu fotoğrafın çekildiği saatlerde parçalı Ay tutulması yaşanmış. Ama fotoğrafta tutulmaya denk gelememişim.

Buluşma yerine önce Feyman geldi. Ben ikinci olarak geldim. Üçüncü olarak gelen Emir, yolda karşılaştığı Süleyman Abiyi getirdi. Harika oldu.

Buluşma yerinden ayrılıp yakındaki bir benzincide hava basımı yapıldı lastiklere. Sonra Mehmet Ali Paşa Mahallesi' nde bir markete uğrayıp yiyecek ve içecek bir şeyler aldık. Tam o sırada, tura gelemeyeceğini söyleyen Bahadır aradı ve geleceğini belirtti. Harika bir gelişme. Turu tek başıma yapma ihtimalim bile varken bir anda 5 kişi olduk :)

Bahadır' la Eski İstanbul yolu başlangıcında buluştuk.

Hava kış standartlarına göre çok sıcak. Gece olmasına rağmen sıcaklık 16 derece. Üstümüzdeki kalın olmayan kışlık kıyafetler bile fazla geliyor. Neredeyse tişörtle çıkacağız. Üst değiştirme molası. Fotoğraftaki Feyman.

İzmit' in yukarılarına çıktıkça, dolunayın verdiği ışık kuvvetleniyor. Far bile yakmaya gerek yok. Harika bir difüs ışık. Yol parlıyor. Hava sıcaklığı yaz standartlarında. Müthiş bir ortam.

Emir ve Feyman rampanın sonuna yaklaşıyor. Yeni yıla 15 dakika kadar kaldı.

Kent ormana gidiyoruz ve bir piknik masasına kuruluyoruz.

Kent orman, Umuttepe Kampüsü' nün hemen yanında. Rakım yaklaşık 380 mt. Yaklaşık 55 dk. da tırmanıyoruz.

Yeni yıla girilen anlarda piknik masasının yanında bisikletle 5 defa 3 metre yarı çapında turlar atıyorum. İlla yolda olmaya gerek yok :) Bisiklet üstünde olalım yeter :)

Yeni yıla benimle giren değerli arkadaşlarım.

Feyman hepinizi kucaklıyor. :)

Toplu fotoğraf.

Yeni yıla girdikten hemen sonra yanımda getirdiğim maden sularından birini açıp şampanya gibi püskürtüyor ve arkadaşlarımı ıslatıyorum :) Bisiklet turlarımda seyir saatlerinde güvenlik açısında alkole kesinlikle izin vermediğimden alkolsüz içeceklerle yetiniyoruz. İzmit' ten aldığım muzlar hemen bitiyor. Herkes birşeyler getirmiş. Paylaşım harika. Sohbetler güzel. Yeni yıla mutlu ve bisikletli giriyoruz.

Bahadır ve Emir.

Sevgili Ay ortalığı o kadar güzel aydınlatıyor ki, Kent ormanın içindeki çakıllı yol kabak gibi parlıyor.

Sohbetler koyu.

Emir.

Yaklaşık 45 dk. orada kaldıktan sonra aşağıya iniyoruz. Yolda çalışma olduğundan otoyol köprüsüne kadar temkinli iniyorum. Maksimum hızım 54.5 km/h. Bahadır' da Meşhur Santral yokuşunda 80 km/h yaparak kendi rekorunu kırmış.

Ben Süleyman Abi ile İzmit' e Yenidoğan üzerinden iniyorum. İnerken karşıdan gelen bir maganda, aracını üstümüze kırarak korkutuyor. Ama olur böyle şeyler. İniş 23 dk. sürüyor.

2009 yılında bisikletle 7414 klm. yapmışım. 2010 hedefim 10000 klm' yi bulmak.

Yeni yılın herkese mutluluklar getirmesini diliyorum. Bana gecenin bir yarısı eşlik eden değerli arkadaşlarıma ne kadar teşekkür etsem azdır.

Sevgiler.

-----------------------------------------------------
Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur.
Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.