Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

25 Haziran 2010 Cuma

Köylerden İzmit-Adapazarı - 20.06.2010

Değerli bisiklet severler. Yepisyeni bir turla beraber karşınızdayız.

Öncelikle belirtmek istiyorum ki geçtiğimiz günlerde Baytekin Teknik Cihazlar firması bize sponsor oldu ve bir adet Garmin Edge 205 model bisiklet tipi GPS cihazını kullanımımıza sundu. Bende son günlerde cihazı öğrenmeye çalıştım. Daha önceden GPS kullanmadığım için öğrenme konusunda biraz sıkıntı yaşadım, ama artık öğrenmeye başladım. Dolayısıyla cihazın varlığından keyif almaya başladım. Turları daha keyifli ve verimli bir hale getireceği kesin. Aşağıda anlatımını yapacağım turda önceden hiç denemediğim bir güzergahtan Adapazarı' na ulaşmayı planlamıştım. Eski Adapazarı yolu ve D-100 karayolu arasında kalan köy yollarını çok merak ediyordum. Tabi bu güzergahta labirent gibi dolanan, birbiriyle birleşen çok fazla köy yolu olduğundan GPS cihazımızın nimetlerinden faydalanmamız gerekiyor. GPS olmazsa yolu kaybedip, istemediğimiz bir yerden çıkmamız olası olacaktı.

Garmin Edge 205' te harita yok. Fakat bilgisayarınızda oluşturduğunuz rotaları yükleyebiliyorsunuz. Ben Mapmyride sitesinde bu turun rotasını çizdim. Çizdiğim rotaya bu linkten ulaşabilirsiniz. Ardından Mozilla' ma bu siteden bulabileceğiniz "Garmin" eklentisini yükledim. Mozilla' yı yeniden başlatınca eklenti kullanılabilir hale geliyor. Rotanın linkini açıyorsunuz ve üst çubuktaki "Route" ye tıklayıp "Save to Garmin/CRS" ye basıyorsunuz ve rota bilgisayarınıza yükleniyor. Edge 205 inizle beraber gelen Training Center programını açıp; File>Import>Courses şeklinde ilerliyorsunuz ve yüklediğiniz rotayı açıyorsunuz. Açılan rotayı Courses' ın altına taşıdıktan sonra üst çubuktaki "Send to Device" butonuna tıklayıp cihazınıza gönderiyorsunuz. Cihazınızda coursesa geldikten sonra yüklediğiniz rotayı buluyor ve "do course" diyor ve rotada seyahat etmeye başlıyorsunuz.

Hadi bakalım turumuza dönelim.

Scotty' nin kumanda panelinin yeni hali.

Eseler-Bayraktar köyleri arasında nefis bir kesim.

Bu turda bana değerli arkadaşım Cihat eşlik ediyor. Güneş tepedeyken yola çıktık. Sıcak bizi zorluyor.

Bayraktar Köyü' nden sonra yolun güzelliği kat be kat artıyor. Bir dostumuz bizi merak ediyor. Köpecik çıngarı çıkartıyor ama sakin davranıyoruz.

Yol harika. Manzara ve rampa açısından zengin. Bu mevsimde ortalık, üzerleri dolu erik ve ıhlamur ağaçlarıyla dolu. Eriklerin tatları muhteşem. Denemeniz lazım. Midemi bozmamak için bir kaç taneden fazla yiyemiyorum.

Kartepe.

Volkanik bir dağ olmamasına rağmen bulutlar bu görüntüde Kartepe' yi sanki kül püskürtüyormuş gibi gösteriyor.

Avluburun Köyü yakınlarında yol kısa bir süreliğine Kerpe yollarını anımsattı.

Bu noktada yolu biraz karıştırdım. İnişteyken yol ikiye ayrıldı. Biri düz devam ediyor, diğeri GPS' te göründüğü gibi sola keskin dönüyor. Tabela son noktayı koydu. Cihazın bir suçu yoktu. Ben biraz yanıldım :)

Ben.

Dağyoncalı denilen köy burası sanırım. Harika bir yer. Buraya yaklaşırken günün en yüksek hızı olan 57.4 km/h' yi yapmıştım.

Dağyoncalı' dan geçtikten sonra Kazımpaşa' ya iniyoruz. Cihat' ın karnı acıktı. Meşhur Kazımpaşa köftesi yiyor. Bana ağır gelmemesi için salata ile yetiniyor ve Cihat' ın köftelerini tırtıklıyorum. :)

Adapazarı' na yaklaşırken hava kararıyor ve yıldırımlar etrafımızı sarıyor. Yağmur başlamadan önce, kentin girişinde Cihat arka lastiğini patlatıyor. Yedek lastiği yok. Daha sonra bir bisikletçi bulup güç bela tamir ettiriyoruz. Adapazarı' ndan bisikletle dönme planımız vardı fakat hava koşulları yüzünden trene yetişelim dedik. Fakat ucu ucuna treni kaçırıverince ve bir sonraki tren 2 saat 15 dk. sonra olunca binerek dönmeye karar veriyoruz.

Adapazarı Garı' nda bir dostumuz bize sevgi gösterilerinde bulunuyor. Hayvanlarla pek içli dışlı olmayı sevmem ama onlar benimle ilgilenirler.

Adapazarı Garı' ndan çıktıktan bir kaç yüzmetre sonra bu tabela ilgimi çekiyor. Bu tabelanın varlığını biliyor ve fotoğraflamak istiyordum. Bugüne nasipmiş.

O tabelanın az ilerisinde bulunan değişik tipteki hemzemin geçit. Hava ıslak olduğundan yavaş ve dikine geçmeye çalıştım, fakat arka lastiğim geçiş esnasında kayınca biraz korktum.

Adapazarı' ndan planlanan asıl dönüşü Mapmyride sitesinde çizdiğim gibi Sapanca-Suadiye üzerinden yapamadık. Çünkü hava kararmadan evde olmaya çalışacaktık. En kısa yol ise aşırı düzlüğü sebebiyle hoşuma gitmeyen D-100 karayoluydu.

Eşme yakınlarında geride bıraktığım yol.

Bir önceki fotoğrafı çektiğim noktadan İzmit yönüne bakış.

Adapazarı-İzmit arasındaki yaklaşık 40 kilometrelik mesafeyi 1 saat 45 dakikada alarak İzmit' e vardık.

Adapazarı' nda içtiğim madensuyunun üzerine Eşme' de ayran içince eve döndükten sonra zor anlar yaşadım. Maden suyu ile ayranı ard arda tüketmenizi kesinlikle tavsiye etmem.

Başka bir turda görüşmek umuduyla.

-----------------------------------------------------
Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur.Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.