Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

12 Ağustos 2011 Cuma

CAT-IZM - 3. Foto Blog: Leporano-Gallipoli-Santa Maria di Leuca-Otranto-Lecce-Bari

7. Gün: 20.06.2011 Pazartesi - Leporano - Torre del Pizzo

Kampımı toplamadan önce.


Marina di Pulsano yakınlarında minik bir liman. Bu fotoğraflar babama ithaflı.




Yola devam.



Bu kafede sabah kahvemi içmek için durdum. Görevli ablamız benden kahve için para almadı, sağ olsun.



Arada sırada bisiklet şeritleriyle karşılaşıyorum.


Yasaklarla dolu bir bölge. Buradan denize girmeyiniz deniliyor. Bugün arka lastiğim dört kez inecekti. Bu noktada ilk lastik tamirini yaptım. Bisiklet yüklüyken arka lastiğin patlaması çok sinir bozucu oluyor.


Nesiffimo bir yol.



Bu tür meyve sucular ülkemizde de görülmeye başlandı. Yerel yetkililerimiz bir yerlerden kopyala yapıştır yapacaklarına, daha farklı fikirleri harekete geçirseler daha faydalı olacak.


Yol boyunca her yer plaj. Deniz sever olsam, yanımda bir yol arkadaşı olsa denize girmekten çekinmezdim, ama yanlızken çekilmiyor.



Kekik çiçekleri. Nefis kokuyorlar.


Arka lastiğim ikinci kez iniyor. Tamiratı burada. Sorun, iç lastiğe yapılan yamalar dizisinde.



İki bisikletli ile karşılaşıyorum. Bunlar muhtemelen karavancı. Karavanlarından inip kısa bir tura kalkışmışlar bence.




Lecce il sınırı.



Torre del Lapillo olması lazım.


Santa Caterina' ya yaklaşırken.





Santa Caterina. Bu meydanda internet çektiği için yarım saat kadar cep telefonumdan internet keyfi yapıyorum.





Santa Maria al Bagno. Deniz muhteşem.





Gallipoli' ye yaklaşırken.




Bu bisikletçi yanıma gelip benle tanışacaktı.


İtalya' nın Gelibolusu olan Gallipoli' den görüntüler.




Bu güzel görünen yerde maalesef günün dördüncü lastik onarımını yapıyorum. Sinirlerim geriliyor.










Gallipoli İstasyon.





Bir süpermarkette alışverişi yapıp, internetten gözüme kestirdiğim bir araziye doğru pedal basıyorum.


Bu bölgede kamp yapmak yasak olmasına rağmen çadırımı kuruyorum. Doğrusunu söylemek gerekirse pek ıslı bir yer değil. 300 metre kadar ötemde yol var, ama çadırım yoldan görünmüyor. Yerleşim yerleri uzakta. Yakında bazı oteller var. Sakin ve taşlık bir yer.



7. gün bilgiler: 108.52 klm / 749.50 klm toplam.
                      16.1 km/h ortalama, 40.2 km/h maksimum hız.

---

8. gün: 21.06.2011 Salı - Torre del Pizzo - Baia dei Turchi

Kamp yerimden çıkarken, kamp yerime giden yolun girişindeki yasaklar tabelası.



Puglia sahilleri güzelliklerle dolu.



Torre San Giovanni' deki bir kanal.


Çizmenin topuğunun ucuna, yani Santa Maria di Leuca' ya yaklaşırken.








Bu da ananas barı.


Santa Maria di Leuca' dan görüntüler. Burası Puglia Yarımadası' nın en uç noktası.



Burada Avusturya-Sicilya seferini yapan bir çiftle karşılaşıyorum. Bir ayda 1500 kilometre gitmişler.




Biz birbirimizi fotoğraflarken bir amca da bizi fotoğraflıyor. Fotoğrafı torunlarına gösterecek anlaşılan :)))


Santa Maria di Leuca güzel ve sakin bir kasaba.




Bu da kentin deniz feneri. Kentin çıkışında sağlam bir rampa vardı. İçimi yedi.


Santa Maria di Leuca' dan sonra kuzeye dönüyorum. Artık Adriyatik Denizi' ne vardım. Bir ara Yunanistan' a hoş geldiniz şeklinde cep mesajları gelmeye başlayınca heyecanlandıydım.



Doğaya saygı. Türkiye' de olsa bu şekilde yan yatan bir zeytini ya odun yaparlardı, yada kendi haline bırakıp ölmesini beklerlerdi.


Bölgenin meşhur köprüsü Ponte Ciolo' dan manzaralar. Çocuklar kayalıklara keçi gibi tırmanıp onlarca metre yükseklikten deniz atlıyorlar.






Köprünün öteki tarafından ufak bir plaj görünüyor.





Guardiola Restoranı' ndan şişemi doldurtuyorum. Restoran yetkilisi fotoğrafımı çekiyor.


Tricase Porto' ya giderken.








Bir köyde İkinci Dünya Savaşı dönemine ait bir anıt.


Tricase Porto' da mola.


Alışveriş yaptığım bakkalın önünde piknik masaları var. Bu mola iyi geliyor. Sert yokuşlu kısım bitti.


Bu fotoğraf sevgili anneme ithaflı. Ne güzel bir kapı.



Castro.






Santa Cesarea Terme' den iki görüntü.



Bir yelkenliyle yarışıyorum.



Porto Badisco.


Otranto Burnu yakınları.


Osmanlıların fethettiği tek İtalyan kentine geldim. Burada Türk izlerine bakınıyorum.

Otranto' dan görüntüler. Burası hoşuma gitti.







Baia dei Turchi (Türklerin Körfezi) ' deki benzinciye giriyorum. Konaklama isteğin hemen kabul ediliyor ve arka bölümde kendime yer hazırlıyorum. Görevli kardeşimiz sağ olsun bana çeşmeyi de hazırlıyor. Kana susamış sivrisineklerle mücadelem başlıyor. Geceyi sivrisinek mualefeti sebebiyle mecburen çadırda geçireceğim.



8. gün bilgiler: 105.85 klm. / 855.34 klm toplam.
                      13.5 km/h ortalama, 41.7 km/h maksimum hız.
                      2818 kalori.

---

9. gün: 22.06.2011 Çarşamba - Baia dei Turchi - Lecce - Brindisi - Lido Specchiolla



Burası bisiklet güzergahıymış.


Bu tabela modifiye edilmiş ve çok komik olmuş :)



Lecce çevreyolu.


Lecce' den görüntüler. Burası beklediğimden daha güzel çıktı. Bir eczaneden Güneş spreyi ve kas gevşetici kremler alıp masrafa giriyorum. Pahalı belki ama çok gerekli ihtiyaçlar.


Lecce Garı.


Fotoğrafımı çeken demiryolcuya teşekkürler.


Lecce tarihi merkezinden görüntüler.






Elimin altında yeterli yedek tel olmayınca zorlu Yunanistan geçişini de göze alarak bir tekerleği tamamen örmeye yetecek kadar yedek tel almak istiyorum. Kopmuş bir telim var çünkü. Ne olur ne olmaz. Şehirde sohbet eden iki bisikletliye yanaşıyorum, onlarda beni yakındaki kaliteli bir mağazaya götürüyorlar.


Teşekkürler arkadaşlar.


Çok güzel bir bisiklet.



Futbolla aram sıfırın altında olmasına rağmen bir çocuğun üstünde Galatasaray forması görmek hoşuma gidiyor. Çocuğu önce bir kere görmüştüm, ama fotoğraflayacak fırsatı bulamayıp kaçırmıştım. Sonra tekrar karşıma çıktı ve poz verdi.


Lecce fotoğraflarıma devam edelim.






Brindisi yolunu bulmaya çalışırken yoldaki bir tümsek ön bagaj metalini yerinden oynatıp büyük bir gürültü çıkartıyor. Yandaki otobüs durağının arkasında onarım yapıyorum. Duraktaki iki bayandan tık yok. Olay ödümü koparsa da önemli bir sorun olmadığını fark edince rahatlıyorum.


SS 16 numaralı yoldayım.


Trepuzzi' deki benzincide mola veriyorum. Şişelerimi dolduruyorlar ve bende telefonumu şarja bağlıyorum.


Trepuzzi' den bir görünüm.


Güzel çiftlikler var, ama hava oldukça sıcak.


Önceden kalmayı planladığım Tuturano İstasyonu' nda en azından yemek & tuvalet molası veriyorum.


Lecce' ye giden bir Eurostar City ekspresi.



Brindisi pek hoşuma gitmiyor. Transit geçtiğimi söyleyebilirim. Merkezde çok az durdum.


Kısa bir otoyol geçişinin ardından servis yolunda kendime yer buluyorum.





Kalacak yer olarak Lido Specchiolla' da karar veriyorum. Su arayınca bana bu çeşmeyi tarif ediyorlar. Çeşmeden yararlanmaya çalışırken bir araç beni ıslatıyor. Araç sonra durup benden özür diliyor.






Çadırımı sahilde kullanılmayan bir binanın bahçesine kuruyorum.


9. gün bilgiler: 114.43 klm. / 969.77 klm toplam.
                      15.8 km/h. ortalama, 31.3 km/h maksimum hız.
                      2452 kalori.

---

10. gün: 23.06.2011 Perşembe - Lido Specchiolla - Mola di Bari



Brindisi-Bari arasındaki otoyola paralel giden bu servis yolu neredeyse kesintisiz ve güzelliklerle dolu. Dünkü servis yolu etabında bataklık geçişi sebebiyle bir kaç kilometreliğine tekrar otoyola girmiştim.



Torre Canne yakınlarında incir buluyorum :))) Tadı hiç fena değil.



Bir satıcı amcanın yanında duruyorum. Bu cocomero için para almıyor. Çooook nefis.


Amcanın tarlası.


Amcanın tezgahı.


Burası sanırım Savelletri Köyü. Buralarda bir yerde beni gören bir Catanialı, bayrağımdan Sicilyalı olduğumu anlayıp oturduğu kafeden koşa koşa yanıma gelip benle muhabbete giriyor.




Monopoli hiç oynamadım ama kentine geldim.



Cocomerolar bu adla da anılıyor. Cocomero Puglia' ya özgü.



Monopoli' deki pazarda karpuz molası. Bir küçük karpuz mideye gidiyor.


Karpuzlar Sicilyalıymış. Bu yüzden daha bir keyifleniyorum.



Polignano a Mare




Mola di Bari' ye yaklaşırken bir bisiklet yoluna daha rastlıyorum. Bisiklet yolu iyi tasarlanmış. Yerden ışıklandırma sistemi bile var.



Lidl süpermarketleri gerçekten çok ucuz ve iyi kaliteli ürünler sunuyor. Kolay kolay bedava reklam yapmam ama yolunuz İtalya ve Yunanistan' a düşerse ve bütçeniz sınırlıysa bu marketlere uğramanız uygun olabilir.


Mola di Bari girişi.


Başka bir bisiklet yolu.


Planladığım üzere kent çıkışındaki bir kampinge giriyorum. Duş almam ve internete girmem lazım, ama ikisi de yok (duşun sıcak suyu çalışmıyordu). Şükür ki pahalı olmayan bir yer.

Yedek olarak aldığım karpuz burada gidiyor.


Sahile inip ayaklarımı serinletiyorum.




10. gün bilgiler: 77.16 klm. / 1046.9 klm toplam.
                        16.7 km/h ortalama, 38.8 km/h maksimum hız.
                        1883 kalori.

---

11. gün: 24.06.2011 Cuma - Mola di Bari - Bari - feribot  

Torre a Mare.                    



6 sene sonra tekrar Bari' ye gitmiş oluyorum.














Bari Centrale Garı.

Bari Garı' nı beğenmiyorum.





Çamaşır yıkamaya vaktim olmadığından çamaşırhane ziyareti yapıyorum. Burada hem tıkınma, hem dinlenme.


Feribot biletimi ailem internetten almıştı. Kente girer girmez hemen limana gidip geçiş kartımı aldım ve şehir gezisine başladım.


Bari fotoğraflarıma devam.





Sokak ortasında makarna yapılıyor.












Bu şarkütericiye 6 sene sonra tekrar uğruyorum.




Limandaki bu silolar uzaktan Haydarpaşa siloları gibi göründüydü.


Liman sahası.


Dünden kalan cocomero burada gidiyor. Bisikletim hafiflesin :)




Superfast firmasıyla seyahat ediyorum. Gemi Yunan bayraklı.





Tırların manevralarını izlemek çok zevkliydi. O kadar uzun araçlar legolar gibi nasıl bu kadar kesin çizgilerle yerine oturdu hayret ettim.


Hareket vakti.





Hoşça kal İtalya. Tekrar görüşeceğiz..


Bu günüm Adriyatik Denizi' nde son buluyor. Geceyi lobideki koltuklarda geçiyorum.


11. gün bilgiler:  32.27 klm. /  1079.2 klm toplam.
                         12.7 km/h ortalama / 29.8 km/h maksimum hız.


----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

4 yorum:

  1. hala heyecanlandırıyorsun beni, çok güzel, sarmaşıklı kapı güzel, minik plajlar güzel, hepsi güzel...pedalına sağlık:))

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel fotoğraflar paylaştığın için teşekkürler.bacaklarına kuvvet başka yerleride senle gezelim

    YanıtlaSil

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.