Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

16 Ağustos 2011 Salı

İzmit-Kerpe-İzmit (Köy yollarından)

13 Ağustos 2011 Cumartesi sabahı Fatih Büyükkol arkadaşımla İzmit Uğur Mumcu Parkı' nda buluştum. Hedef Kerpe. Hemde köy yollarından.

Fatih geldi.

İzaydaş yolu üzerinden Balören yönüne saptık. Rampa ağırlıklı bir başlangıç.

Recepköy mevkiinde beklediğim üzere bir kaç köpekle uğraştıktan sonra Balören' e giriyoruz. İzmit' ten aldığım simitlerle köy kahvesinde kahvaltı ediyoruz. Hemde sıcacık çayla birlikte. Fotoğraftaki amcamız çay paralarımızı ödüyor.

Lüks olmasa da böyle kahvelere bayılıyorum.

Tarlalardan az önce toplanmış taze karpuzlar biz oradayken kahveye getirildi. Yerimiz olsa alırdık.

Gülbahçe Kadriye Köyü' ne doğru gidiyoruz. Bir vadiyi aşmamız gerek. Önce sert bir iniş, sonra aynı sertlikte bir çıkış var.

Geride bıraktığımız rampa.

Gülbahçe Kadriye' den sonra başlayan asfaltı terk edip az kullanılan bir yola giriyoruz. Bu yol biraz çamurlu. Zaman zaman zor anlar yaşıyoruz.

Bu hangi tür bir hayvana ait ayak izi? Bilen varsa söylemesini dilerim.

Çok nefis bir balçık geçişi.

Arka lastiğimdeki yarığı kapatan yama, ses yapıyor. Yamayı ufaltmadan önce.

Fatih' in burnunun ucunda bir damla çamur var. Tam isabet.

Lastik kontrolü ve yağlama molası sırasında bir dostumuz bizi kontrole geliyor: Biraz koklayıp işaretleme yapıyor ve gözden kayboluyor.

Voltajımız düşmeye başlayınca bir erik ağacına giriyoruz. Çok nefisler.

Gidonuma taş girmiş.

Tatarlar Köyü.

Tatarlar Köy bakkalı ve kahvesi.

Solda bakkal amcamız, sağda köy muhtarı. Bize köy sorunları hakkında içlerini döküyorlar.

Bu tabelada kavşağa 500 metre var deniliyor, fakat ölçtüğüme göre 330 metre çıkıyor. Seviniyoruz tabi.

Kandıra' nın kıyısından geçip Sarısu yoluna sapıyoruz.

Sarısu' daki gençlik kampı. Buradaki izci liderlerimizi ziyaret ediyoruz.

Eski Kerpe mevkii.

İki geceyi Kerpe' deki evimde geçiriyoruz.

---

15.08.2011 Pazartesi.

İzmit' e dönüş yoluna çıkıyoruz. Gidişte Kandıra yolunun doğusundaki köy yollarını kullanmıştık. Şimdiki hedefimiz Kandıra yolunun batısındaki köy yollarını kullanmak.

Kerpe sahili.

Babaköy' e çıkan orman yoluna giriyoruz.

Kandıra yönüne bakış.

Babaköy' den görüntüler.

Kandıra' ya kadarki kalan bir kaç kilometreyi anayoldan yapıyoruz. Yol sakin.

Kandıra girişinde Fatih' in arka lastiğine vida giriyor.

Kandıra çarşısındaki bir pastanede kahvaltımızı ediyoruz.

Kandıra' daki tarihi ray halen orada.

Şişelerimizi doldurduğumuz çeşmenin olduğu parkcık.

Şile yolu üzerinden Sarnıçlar Köyü' ne doğru ilerliyoruz.

Şifalı su mevkiine ulaştık. Bu bölge, gözü doymaz paragözler tarafından İstanbul' a su sağlamak amacıyla cılız bir dereye yapılacağı söylenen Namazgah Barajı' nın suları altında kalacakmış.

Bu yol tamamen sulara gömülecekmiş. Umarım sorunlar çıkar da o baraj hiç inşa edilmez.

Sarnıçlar Köyü' nde mola.

Sarnıçlar Köyü' ndeki bent.

Bu gölette balık tutuluyor.

Bu kardeşimiz bizimle uzun uzun sohbet etti.

Sarnıçlar-Beyce arasında bulunan, haritalarda görünmeyen yol üzerindeyiz.

Beyce' ye yaklaşırken.

Beyce köyü kahvesi.

Beyce' den sonra devam.

Bu bölgede o kadar çok köy var ki, fotoğrafladığım her köyün adlarını hatırlamıyorum.

Bunlar sanırım kızılcık.

Şahinler Köyü civarında sürü geçiyor.

Sakarya Elektrik Dağıtım A.Ş. son günlerde leyleklerden şikayetçiydi. Leylekler elektrik kesintilerine yol açıyormuş filan. SEDAŞ yetkilileri leyleklerle mücadele için köpeklerden oluşan bir tim kurmuş anlaşılan.

Kaynarca' ya yaklaşırken bu çeşmede mola veriyoruz. Çok acıktık.

Günün sondan ikinci ciddi rampası.

Geride bıraktığımız Üçgaziler Köyü.

Umuttepe Kampüsü.

Meşhur Çınarlıdere inişine vardık.

İzmit' te kalan nadir eski evlerden birisi. Yıkılmak üzere.

Bu turda bana eşlik eden Fatih kardeşime teşekkür ederim.

İki günlük bilgiler:

170.36 klm. (Gidiş 86.55, dönüş 83.81 kilometre)
15.3 km/h ortalama, 54.8 km/h (Üçgaziler girişi) maksimum hız.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

1. güzel bir yolculuk olmuş teşekkürler paylaşım için...

2. hımm güzel bir tur olmuş,pedalınıza sağlık hele orman yolları çok güzel

3. Teşekkürler Abim, teşekkürler Annişim.

4. Valla en sevdiğim tarafıda bu bisikletin işte özgürce köyde kentte dolaşmak bunun keyfini hiç bir şey vermez bu turunda harika geçmiş kardeşim bizlerle paylaştığın içinde ayrıca teşekkür ederim ayağına sağlık.

5. Bizde 5 6 kişi İzmit'e kadar trenle gelip oradan anayol'dan Kerpe'ye geldik ve Doğa diye bir kamping'de kaldık. Ama sen köy yollarından geçşmişsin. Senin turun daha zevkli olmuş. Bu arada ben İstabul'da yaşadığım halde susuz kalmaya razıyım yeterki o baraj yapılmasın.

6. Berk abi sana ne kadar teşekkür etsem azdır. Fotoğraflar , tur harikaydı. Hayatımın en iyi turuydu. Nice turlara .. :)
    Anlatılmaz,yaşanırdı.
    Fatih BÜYÜKKOL

7. Sevgili Baki,güzel yerleri gezmişsiniz. Geçen gün NTV'de, mirgün cabas'ı motorsiklet ile Kandıra'yı gezdiği bölümü izlemiştim. Çok güzel yerler. (atilla).

8. hayvan izini sorduğun fotoğraf var ya, yanında ölçeklendireceğim bir şey yok ama, geniş görüntüsü bana ayı iziymiş gibi geldi. yine de emin değilim.

pedallamaya devam. iyi sürüşler.

9. Katkılarınız için teşekkürler.

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.