Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

17 Eylül 2011 Cumartesi

CAT - IZM 5. Foto Blog: Meteora-Selanik

17. gün: 30.06.2011 Perşembe

Rutin geçen gecenin ardından yeni bir güne hazırlanıyorum. Kısa bir internet faslından sonra, yola tekrar çıkıyorum.

Kalambaka girişi.

                                         
Motorsikletiyle Dünya turu yapan Çek arkadaşım Pavel ile kampingden ayrılırken İzmit' te görüşmek üzere vedalaşmıştım.


Kalambaka' da demiryolu başlıyor.

Kalambaka İstasyonu' ndan görüntüler.





Trikala' dan görüntüler.





Trikala çıkışındaki Lidl. Normalde bana sponsor olunmadıkça ticari firmalara bloğumda yer vermem. Ama bu firmaya yer vermek durumundayım. Bu süpermarket firması İtalya ve Yunanistan' da bazı şehirlerin dışlarında bulunuyor. Normal marketlerden daha uygun fiyatlar sunuyor. Yunanistan' da genelde bu marketlere mutlaka uğramaya çalıştım. Uygun fiyatlar sunulması açısından eğer İtalya ve Yunanistan' a yolunuz düşerse aklınızda olsun.


Trikala-Larissa yolu, havanın sıcaklığı sebebiyle oldukça ateşli geçiyor. Neyse ki rampa yok denecek kadar az.





Konserve meyve salatası.







Larissa' nın girişi.


Larissa kenti tipik bir beton yığınından farksız. Gözüme ilişen herhangi bir güzellik göremedim. Bir parkta biraz dinleniyorum.


Larissa' dan ayrıldıktan sonra kırk ikindi yağmurları başlıyor. Neyse ki fazla ıslanmıyorum.


Atina-Selanik otoyoluna çıkıyorum. A1 yolu yani.


Atina-Selanik demiryolu yanımda.


Bu otoyol geçişim bir kaç kilometre sürdü. Yolun sonunda gişeler vardı. Gişe görevlisi bayan, beni görünce önce şaşırdı. Sonra bir yere telefon edip "geçebilirsiniz" dedi.


Tempi Boğazı' nda otoyol inşaatı sürdüğü için otoyol şu an için bitiyor.


Tempi Boğazı' nda beni geçen Ankaralı TIR' cıyı mola yerinde yakalıyorum.


Beraber buzlu kahve içiyoruz. Bana yolun ileride çok daralacağından söz ediyor ve dikkatli olmamı tembihliyor.


Kahve için teşekkürler.




Tempi Boğazı (Vadisi), Geyve Boğazı' na tıpa tıp benziyor. Yol çok dar ve virajlı ve trafik yoğun olduğundan burada pek duramıyor ve fotoğraf çekemiyorum.


Vadi geçişini sağ salim tamamladım.


Geceyi fazla zorlamadan Rapsani İstasyonu' nda geçirmeye karar verdim. Yolun hemen yanında, yemyeşil ve güzel bir istasyon. Saat çok geç olmamasına rağmen, beni resmen kendisine çekti.

Bu diziler Selanik-Larissa-Selanik bölgesel trenleri.












17. gün bilgileri: 125.25 klm - 1514.2 klm toplam.
                         18.5 km/h ortalama, 39.5 km/h maksimum hız.
                         3076 kalori.

---

18. gün: 01.07.2011 Cuma.

Rapsani' de ilk ışıklar. Gece karpuz etkisinde geçti. Bu yüzden fazla uyuyamadım.


Kırlangıçlar bekleme salonuna yuvalamışlar. Yetişkin bir kırlangıç, salonun içinde konser veriyor. 







Rapsani' den çıkar çıkmaz bir otoyol gişesine denk geldim. Gişe görevlisi genç, sabahın 6 buçuğunda karşısında otoyola girmek için ücret ödemeye hazır, tam yüklü bir bisikletçi görünce şaşkına döndü. "Nereye" dedi. "Selanik' e" dedim. Amirine telefon açıp gülme krizi başlangıcındaki ruh haliyle "geçebilirsiniz" dedi.


Gişeden yaklaşık bir kilometre sonra fotoğraftaki otoyol devriyesi beni durdurdu. Görevli iyi kalpli ve anlayışlı çıktı. Bana otoyola alternatif ara yolları tarif etti ve ilk çıkışa kadar bana eskortluk yaptı. Tarif ettiği yolların hepsi dediği gibi çıktı ve hiç sorun yaşamadım. Otoyolun mecburen girmem gereken, yolumu 30-40 kilometre kısaltacak delta geçişi için "orada otoyolu kullanmanda sakınca olmaz" demesi beni sevindirdi.


Neoi Poroi İstasyonu yolumun üstündeydi.



İzlediğim ara yoldan görüntüler.



Eski demiryolu.




Ege Denizi' ne kavuşuyorum.





Yunan bir aile, beni kahvaltıya çağırıyor.




Limenas Litochorou.


Burada servis yoluna bağlanıyorum.




Katerini girişinde klasik arabalar geçmeye başlıyor. Durup hepsini fotoğraflıyorum.

























Katerini' den sonraki yol biraz iniş çıkışlı.






Makrygialos' da otoyola tekrar çıkıyorum.




Bu gişede sayım yapan karayolu devriyelerinden birisini yanıma çağırıp, abuk sabuk bir yerde beni otoyoldan sallamasınlar diye onay alıyorum. "Take care" diyorlar. :)


Selanik yakınlarında başka bir otoyol gişesi. Burada en sağ şeritte bulunan TIR kuyruğuna ortadan bir yerden dalıp sıramın gelmesini bekliyorum. Bir TIR' ın arkasındayım. Arkamda da salkım salkım TIRlar dizili. Eee bende mini TIRcıyım. Gişe görevlisi adam, beni görünce dumur oluyor ve panikliyor. Bu görevli de telefonla onay alıp, beni ücret almaksızın salıveriyor.



Türkiye' nin adı görüldü :) Ha gayret.. Az kaldı.


43.5 kilometrelik bu otoyol maceramda çok şükür sorun yaşamıyorum.


Selanik tarihi mahallesinde bir hosteli arıyorum. Ama yüklü bisikletle bu dik yokuşlarda ilerlemek zor. Başka bir yer bulmalıyım.


Kalacak yer bulma konusunda Floransa' da saatler süren maceramın bir benzerinin yaşanacağını zannederken ilk bakışta merdivenlerinin romörklü bir bisiklet için çekilmez gibi göründüğü Rent Rooms Thessaloniki' nin bir arka girişi olduğunu öğreniyor ve arka girişinin bisiklet için gayet uygun olduğunu fark edince içeriye giriveriyorum.

18. gün bilgiler: 128.06 klm - 1643.3 klm toplam.
                        15.8 km/h ortalama, 47.2 km/h maksimum hız.
                        2842 kalori.

---

19. gün: 02.07.2011 Cumartesi.

Scottino ve Bıcıro, geceyi burada geçirdiler.


Sabah kahvem.


Ve tost.


Bugün Selânik' te dolaşacağım.

Kentten çeşitli görüntüler.



Polislerle muhabbete dalınca, Atatürk Evi' ni ziyaret etme şansımı 1 dakikayla kaçırıyorum. Olsun.. 2005 yazında içeriyi görmüştüm.







Şehirden görüntüler.



Selanik Garı.




Selanik kordon boyu.




Beyaz Kule.








Paranız varsa ve Selanik' i görme hayalleri kuruyorsanız, ondan daha güzel kentler olduğuna emin olabilirsiniz. Selanik, İzmir' e tıpa tıp benziyor. Rüzgârı bile aynı. Selanik bir beton yığınından farksız. Beton yığınlarından oluşan kentler ülkemizde bolca mevcutken Selanik' e gitmenin bir anlamı yok. Gidin İtalya' ya. Hem daha ucuz, hemde insanları daha kişilikli.

Selanik' te görebilecekleriniz, Atatürk Evi, Beyaz Kule ve bir kaç tarihi kiliseden fazlası değil.


Bir bisiklet park yeri. Hoşuma gitti.




Yunanistan' da bana selam veren ve yanıma hatır sormaya gelen ilk bisikletli.





Sicilyavari bir manzara. Koca romörkü, korkuluklara zincirlemişler.


Bu sokaklarda gezerken, bir çöp kamyonunun çöp yığınlarına saplanıp, dakikalarca kurtulmaya çalışmasını şaşkın gözlerle izledim. Selanik gerçekten çok pis göründü.


Selanik' teki son gecemizde Scottino & Bıcıro ikilisi birlikteydiler.


19. gün bilgileri: 9.94 klm - 1653.2 klm toplam.
                         9.6 km/h ortalama, 31.8 km/h maksimum hız.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.