Rota kisa sure once taze taze hazirlandi ve bir kac gun icinde yola cikildi.
Bu turda Como Gölü' ne gittim, kıyılarının tamamını turladım, üstüne birde İsviçre' ye bir saatliğine teker değdirip araya yeni bir ülke sıkıştırdım. Bu turun yıldızı tünellerdi. Kısalı-uzunlu onlarca tünelden geçtim. Ücretsiz konaklama yeri bulma konusunda sorun yaşayınca dün gece az kalsın eski bir tünelde kalıyordum. Bisikletimle bu turda 3 günde 454.48 kilometre yol gittim. Alplerle ilk kez kucaklaştım. Rampalarının tadına baktım. Alplerin suyunun tadının ne kadar nefis olduğunu anladım. Zaman sınırlaması sebebiyle bu tur bir ulaşım turu edasıyla international ekspres trans lojistics hızında gerçekleşti.
1. Gun:
Sabah 05.00 sularinda yola cikiyorum.
Cremona-Crema yolu.
Crema' ya yaklasirken gundoguyor.
Crema cevreyolu cizgimi baglarken listeme girecek kadar uzun bir kopruden geciyorum.
Crema cevreyolunun ilerisi otoyol. Anayoldan cikip servis yoluna giriyorum, sonra da arayollardan Monza' ya dogru dolana dolana gidiyorum.
Palazzo Pignano yakinlari.
Melzo yakinlari.
Bu otoyol insaati olmali.
Gorgonzola yakinlarinda Bolu plakali bir TIR gorunce yanasiyorum. Arkada birde Bulgar plakali bir TIR var. Iki TIR' in suruculeri kahvalti yapiyor. Bana cay demlemek istiyorlar ama bekleyemiyorum. Guzel ama kisa sohbet icin tesekkurler.
Gorgonzola-Monza yolu.
Monza.
Monza sonrasindaki baska bir kasabada cesme bulunca yararlaniyorum.
Buralarda kasabalar o kadar sik araliklarda ki, hangi fotografi nerede cektigimi pek hatirlamiyorum. Detaylica arastirmam lazim.
Monza-Como arasinda mola verdigim bir yer.
Muhtemelen inise gecmis bir ucak piril piril parliyor.
Italyanlar Turklere benziyor. Tabelalarin haline bakinca anlayabilirsiniz. - Italiani molto simile al Turci. Stato di tabella.
Bir noktada kisa sureligine ara bir yola giriyorum. Bu arayol cok hosuma gitti.
Chiasso, tabelalarda ilk kez gorundu.
Como' ya dogru yaklasik 400 rakimdan 200 rakima indim. Bu inis cok keyifliydi.
Como merkez.
Como-Chiasso yolu. Biraz yokuslu.
Italya-Isvicre siniri.
Daha sonradan basima is acmamak icin kurallara uygun hareket etmeye cok ozen gosteriyorum. Bu yuzden Italyan gumrugune giderek, oturma iznine basvurduguma dair evraklarla Isvicre' ye gecip gecemeyecegimi danismak istiyorum, ama "tranquillo, tranquillo" (rahat ol, rahat ol) deyip kontrol bile etmeden devam et diyorlar. Isvicreli gorevliler supheli araclari kenara cekerek arama yapiyorlardi. Ben ilgilerini hic cekmedim, zaten 1 saat sonra tekrar Italya' ya girecektim.
Isvicre' ye hayatimda ilk kez giriyorum. O da bisikletle oluyor çok sukur.
Chiasso basit bir kasaba. Gorulecek pek bir sey yok. Yeni bir ulkeye teker degdirmis olmak icin yolumu 10 kilometre kadar uzatip oylesine geldim.
Bu cesmenin suyu cok leziz.
Demiryolu altgecidi. Bu turun ilk tuneli oluyor.
Bisikletli turizm yolu tabelalari her yerde.
Demiryolu ustgecidi.
Chiasso' dan cesitli goruntuler.
Chiasso Istasyon.
Burada yemek yedim.
Chiasso, yari Italya, yari Isvicre gorunumunde bir yer. Italya' ya geri giriyorum ve farkli bir yoldan, Cernobbio uzerinden Como' ya iniyorum.
Cernobbio-Como arasinda gidip geliyorum ve cizgimi bagliyorum.
Como' da bir bina.
Como-Cernobbio yolu.
Como-Moltrasio arasinda kapali bir tunel girisi.
Bisikelte yasak olan uzun Cernobbio tuneli.
Tunel resilati basliyor.
Carete bolgesi.
Brienno Tuneli. Gecis cok rahat ve huzurlu.
Tunel cikisindan Brienno' ya geri donup su aliyorum ve tunelin basina cizgi baglamak icin geri donup tunelden bir kez daha geciyorum.
Brienno' daki garip dini yapi ve altindan gecen tunel.
Brienno.
Bu manzaralar doyumsuz. Sut liman gorunen suyun altinda yuzlerce metrelik derinlikler gizli.
Argegno gorundu.
Argegno.
Colonno' da bu bardan su aliyorum. Ahalisi sicak. Yol cok dar oldugu icin bisikletimi yolun dibine park etmeme ragmen trafikle ilgili sorunlar yasiyorum.
Ciao, arriverderci filan diyerek vedalasirken bir amcamiz "sei Italiano, bravo" diyor. Beni Italyan sanip tebrik etti. :)
Az ilerideki bu kilisenin bahcesinin bu noktasinda kalmayi tasarliyorum, ama vazgeciyorum. Tuvalet sorunu olacakti.
Ossuccio sahilinda bir yesillik fark ediyorum. Ilk once orasini ozel alan zannediyorum ama sohbet ettigim tatli bir yasli cift, orasinin park oldugunu, konaklamamin sorun olmayacagini soyluyorlar. Bende oraya zipliyorum.
Kamp alanima girdim. Bu park belediye parki, hemen yaninda kafe var. Cesme var. Tuvalet sadece kafede.
Manzara guzel. Comacina Adasi guzel gorunuyor.
Kafede fazla elektrik prizi yoktu. Yetkili kisi beni sokakta bulunan bu elektrik panosuna yonlendirdi, icinde bir elektrik prizi var. Bilgisayarimin fisi kalin geldigi icin bilgisayarimi baglayamiyorum. Telefonumun adaptoru yardimiyla Go Pro kamerami burada sarj ediyorum. Neticede yuksek gerilimli bir yer oldugu icin tirstim.
Gece mehtap var.
Gole nazir bu bankta uyuyorum.
1. Gun bilgiler:
179.25 klm > 179.25 klm toplam.
18.66 km/h ortalama, 45.15 km/h en yuksek hiz.
---
2. Gun:
Gun, parktaki otomatik sulama sistemlerinin calismaya baslamasi sebebiyle erken basliyor. Ayvalik' ta yasadigim vukuattan sonra su seslerini duyar duymaz, kendimi once baskla bir bankta, sonra yolda buluyorum. Saat 05.00 kusur.
Yol sutliman. Pek trafik yok.
Menaggio disindan gecen bu tunelli yoldan gecme planim yoktu, ama sabah trafigi cok seyrek oldugundan, yasak olabilecek olmasina ragmen ki bisiklet giremez tabelasi goremedim, firsati degerlendirip, sonra pisman olmamak icin tunelli yola kendimi sokuverdim. Ilk uzun tunel yokus yukari oldugundan bayagi yavas gecti. Yokus asagi olan ikinci tunelin sonlarina dogru olan saga virajda arkamdan gelen kamyonun gurultusu beni oldukca korkuttu. Sonra bir kac tunelden daha gecip kahvaltimi etmis oldum. :)
Ikinci uzun tunelin girisi.
Menaggio-Calozzo arasi.
Calozzo girisinde bisiklete yasak ve engebeli bir tunel girisi var. Sansimi zorlamak istemedigimden tunele girmiyorum. Zaten bir kafe bulup goruntu aktarimlarini halletmem gerek.
Calozzo' daki bir kafede 2 saat kadar oturup islerimi hallediyorum, internet keyfi yapiyorum.
Calozzo' da bir tekne, karaya cikmis.
Domaso.
Bu suyun tadi cok guzel.
Domaso-Piena di Spagna arasi.
Bu kopekli abimiz bana iyi yolculuklar diliyor.
Pieno di Spagna (Ispanya Ovasi), Como Golu' nun en kuzey ucu. Burada bir kopru var. Aslinda iki kopru var. Bu Fiume Mera Koprusu, sonrasinda da Fiume Adda Koprusu var.
Ispanya Ovasi.
Colico girisi.
Colico' dan ciktim.
Colico-Dervio arasi.
Burada biraz mola verdim. Bisikletciler vizir vizir geciyor.
Bogurtlenler olmus. Bunlari hemen mideye ugurluyorum.
Dervio cikisindaki, yaklasik 350 metrelik tunel.
Bellano.
Bellano-Varenna arasindaki tunel bolgesi.
Varenna.
Programda olmasina ragmen Varenna cevre tunelinden yasak tabelasi oldugu ve egimli gorundugu icin gecmedim.
Lierna cikisindaki tunel.
Mandello del Lario bolgesi.
Umarim bu boru, golun derinliklerine kanalizasyon pompalamiyordur.
Bir kac saat icinde karsi kiyida olacagim.
Mandello del Lario' dan sonra baska yol olmadigi icin otoyola girmek zorundasiniz. Bisiklet icin bu otoyol Lecco kuzey kavsagina kadar yasak degil. Sadece yayalara yasak. Otoyola tunelle giriliyor.
Bir kac kilometrelik otoyol gecisinden sonra otoyoldan ciktim, Lecco merkezine dogru ilerliyorum.
Lecco.
Artik oteki kiyidayim.
Malgrate' deki mini tunel.
1600 metrelik Pare Tuneli' nin girisi.
Pare Tuneli' nden sonra 2200 metrelik Melgone Tuneli' ne sira geliyor. Duz ve rahat tuneller. Tek kusurlari aydinlatma problemleri.
Onno yolu.
Onno.
Kisa sure once gectigim karsi kiyiya bakis.
Bu yol cok dar.
Bellagio yolu.
Bellagio girisi biraz rampali.
Tren geciyor.
Bellagio-Lezzeno yolu.
Lezzeno' da market molasi. Nevaleleri aliyorum.
Lezzeno- Nesso yolu.
Nesso.
Nesso' daki yuksek kopruden asagi bakmak bayagi zor oluyor.
Nesso-Torno arasi.
Torno.
Az kalsin bu eski Torno Tuneli' nde kaliyordum.
Torno-Como arasinda gunes batiyor.
Blevio Tunelleri. Buralarda kalacak yer bakinip duruyorum, ama otobus duragi bile yok. Kendimi istemeye istemeye Como merkezinde buluyorum.
Como merkez.
Como cikisinda programda yazdigi uzere farkli bir yola giriyorum. Yokus biraz daha dik cikiyor, ama en azindan daha sakin yerlerden geciyor. Konaklama yeri bulmak icin ideal.
Ne olur ne olmaz diye bu cesmeden sularimi tazeliyorum.
Camnago Volta' da bir kilise gorup bahcesine derhal kuruluyorum.
2. Gun bilgiler:
145.86 klm > 325.11 klm toplam.
17.10 km/h ortalama, 43.08 km/h en yuksek hiz.
---
3 Gun:
Bir onceki geceden biraz daha rahat gibi bir uyku geciriyorum. Yine de ciy sebebiyle biraz usutucu oluyor. Aksama Cremona' ya rahatca varayim diye erkenden kalkip yola koyuluyorum.
Como-Erba arasi.
Lago di Pusiano.
Pusiano' dan sonra otoyolla yakin temas. Bisiklet yolu disinda bisikletin gidebilecegi baska yol yok. Bu gecis te kisa sureli.
Otoyol, dagin icinden direkt olarak Lecco' ya giderken, ben tunelsiz, bisiklete acik normal bir bolunmus yoldan Lecco' ya dogru ilerliyorum.
Bu tabela yanlis anlasilmasin. Burada otoyola filan girmedim. Sadece oyle denk geldi.
Lecco inisinde arka tekerin tellerinden birisi buyuk bir cinlamayla kopuyor. Bir taraflara dolanmadigina sukrediyorum.
Lecco.
Bir kac kilometre sonra bir tel daha kopunca musait olan bu benzinciye yanasip, hassas bir operasyonla kopan iki teli, lastikleri bile sokmeden degistiriyorum. Benim gibi titrek elli birisinin bu operasyonu yapmasi gercekten inanilmaz.
Italyan yetkililer kusura bakmasin ama bisiklete yasak olan Parscera Tuneli' nden gectim. Tunel yokus yukari ve sagliksiz bir isiklandirmaya sahipti. Ustelik zemini yer yer islakti.
Tunel cikisindan bir manzara. :D
Burasinin neresi oldugunu hatirlayamadim. Kusura bakmayin.
Treviglio yolu.
Treviglio.
Treviglio' dan sonraki bir yol insaati. Hizli tren hatti insaati da olabilir. Tam emin olamadim.
Po Ovasi' nda marti surusu gorursen fotografini cekeceksin.
Crema molasi.
Crema' da bir kavsak.
Crema-Izano yolunda bisiklet yolu insaati varmis. Bir kac kilometreden uzun degil.
Izano.
Bir dostla bakisiyorum.
Soresina.
Soresina sonrasindakin arayollarda cesitli kasabalardan geciyorum.
Cremona' ya, evime sag salim ve guzel bir saatte vardigim icin cok mutluyum.
Tur sonrasinda dusumu alip, alisverisimi yapip, huzur icinde internete girmenin ve uyumanin ve yan gel yat modunda bir pazar gunu gecirmenin tadina doyum olmadi.
3. Gun bilgiler:
149.37 klm > 474.48 klm toplam.
18.87 km/h ortalama, 40.83 km/h en yuksek hiz.
----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.
Bolu'lu TIR'cıların arkasında yerde ki beyaz şeyler KAR mı Baki?
YanıtlaSilKAR ise, oraları soğuktur ama kısa kollu ve atletliler.
Soğuk değil mi?
Como gölü hakikaten çok güzelmiş, daracık sokakları bisikletle sıkıntılı olsa bile etrafındaki kasabalar çok sevimli :)
YanıtlaSilComo Gölü hakikaten çok güzelmiş. Dar yolları bisikletler için sorun olsa da gölün etrafındaki kasabalar pek sevimli.
YanıtlaSil