Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

11 Şubat 2009 Çarşamba

Arifiye-Uzunkum-Akçay-Sapanca-İzmit Turu - 01.02.2009

Canım tur isteyince Feyman' la sözleştim. Rota Sapanca/Akçay' a olacaktı. Sapanca yolu bizim için çok alışılageldik olduğundan trenle gitmeye karar verdik. 10.12' de İzmit' e gelen Doğu Ekspresi' ne bindik. Furgon vagonunda yeterince yer vardı. Kondüktör abilerimiz bizi büyük bir misafirperverlikle karşıladılar.

Scotty ve Matrix dinleniyor.

Arifiye' de trenden indikten sonra lokomotifimizin fotoğrafını aldım. E43017 numaralı lokomotif, en sevdiğim lokomotiflerden.

Arifiye' de ilginç bir vagon.

Arifiye' den Sapanca' ya giderken göl kıyısındaki toprak yolu kullandık. Tabi biraz çamurlu ve bol sulu idi. Sağımızda kuşlar göl keyfi yapıyorlardı.

Uzunkum İstasyonu' na geldiğimizde Ankara' ya gitmekte olan Başkent Ekspresi ve Haydarpaşa' ya gitmekte olan Adapazarı Ekspresi' nin Uzunkum' dan geçiş saatleri gelmişti. Bende bunları görüntülemek istediğimden mecburi olarak tren çekim molası verdirdim. :)

E52516 numaralı lokomotif Başkent Ekspresi' ni çekiyor.

E43034 numaralı lokomotif ise Adapazarı Ekspresi' ni çekiyor.

Trenleri fotoğraflarken Feyman, çantamın üstünde uyukladı. :) Feyman' ı uykucuğundan ayırmak biraz zor oldu :)

Uzunkum İstasyonu' ndan sonra su birikintilerinde biraz vakit geçirdik.

Sapanca' dan Akçay yoluna girdik. Tatlı eğimdeki bol virajlı rampayı çıkarken kullanılmayan bir okulun bahçesinde sahibinin gözetiminde otlayan dostlarımızı fark ettik. Kuzucuklar şeker parçasıydı. Feyman onları sevmek için yakalamak istedi fakat başaramadı :) .. Olsun.. Uzaktan sevmek de iyidir..

Tatlı sertlikteki, çok uzun olmayan rampanın tepesi. Aşağıdaki vadide Akçay Köyü var. Akçay Köyü' ne yaklaşık 1 kmlik dik bir yokuşla iniliyor. Akçay' a en son bir kaç yıl önce gitmiştim. Ailemle balık yemeye gittiğim ve taş toplamaya gittiğim olmuştu.

Akçay' da dere kenarından kırmızı bir güzellik.

Akçay' daki dere.

Scotty dinleniyor.

Feyman, dere üzerindeki derme çatma bir köprüde.

Biz neşe içinde dere kenarında oyalanırken, bir velet, gözümüzün önünde önce boş bir çuvalı dereye bıraktı, ardından içi moloz dolu el arabasını dereye boşalttı. İleride büyük bir çevre düşmanı olacağına kuşkum yok. Şimdi el arabasıyla dereyi dolduruyor, büyüyüncede kamyonla doldurur. Bu veleti ve çok sevgili ailesini çevreye duyarlılıklarından!!! ötürü tebrik ediyorum.

Dere kenarındaki yoldan vadinin yukarısına doğru gittik. Orada alabalık çiftlikleri var. Bende dayanamayıp canlı alabalık aldım.

Akçay' dan dönüşte treni kullanmadık. Balaban-Suadiye üzerinden pedallayarak gittik. Arslanbey' de Feyman, kız arkadaşını ziyaret etmek için mola verdirdi.

İzmit' e vardığımızda revizyondan yeni çıkan, Sirkeci bölgesi makinelerinden E43027, Adapazarı' na giden Adapazarı Ekspresi' nin başında, garda bekliyordu. Bende yeni revizyon görmüş lokomotifi görünce dayanamadım tabi. Aldım bir kaç poz.

Akçay' dan aldığım canlı alabalık, evde uygun şekle girdi :) Tatlısu balığı pek sevmem. Aldığım alabalık çiftlik alabalığı olduğundan pek lezzetli değildi. Olsunn.. Görüntüsü yeter. :)