Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

11 Şubat 2009 Çarşamba

Sabaha Karşı Tek Başıma Kerpe - 25.05.2008

25 Mayıs 2008 Pazar sabahı 03.50' de evden tek başıma çıkarak Kocaeli' nin Karadeniz sahilindeki Kerpe köyüne doğru bisikletle yola çıktım. Kandıra yoluna girdiğimde yol ışıklandırma olmadığından dolayı tamamen karanlıktı. Araçlar nadiren geçiyordu. Issız bir yolda gece tek başıma bisiklet sürüyordum. Yol çizgileri Ay ışığı altında hafifçe parlıyor ve altımdan akıp gidiyorken şarkılar mırıldandım ve aynı zamanda kuş cıvıltılarını dinledim. Tek başıma huzuru yaşadım. İzmit-Kandıra yolunun 10. kmsinden sonra hava aydınlanmaya başladı ve sis içerisinde yol almaya başladım. Kendimi bu zamandan sonra Bilecik-Arifiye arasında sabah sisinde yol alan Fatih Ekspresi olarak sanmaya başladım. Kırmızı beyaz Toshiba idim ve (bisikletimin rengi kırmızı beyaz) 5 pulman 1 yemeklı çekiyordum sanki (Fatih Ekspresi' nin teşkili böyle olmasa da). Sabah sisi ve serinliği ve alacakaranlığı altında araç trafiği o saatlerde pek olmayan rampa inişlerde 50-60 km/h hızlarda sessizce süzülürken arkamda varsaydığım vagonlarda uyuyan yolcuları hayal ediyordum. Arada sırada köpekler rahatsız etsede tek başıma nefis bir yolculuk yaşadım. Kerpe köyü girişindeki yokuşta 06.40' da 70.7 km/h yaparak bisikletle o zamanki hız rekorumu kırdım. Daha önceden normal bir saatte eski bisikletimle 3 saat 20 dk da gittiğim 60 kmlik İzmit-Kerpe yolunu köpek riski nedeniyle çok hızlı gitmememe rağmen 2 saat 57 dk da alarak 06.47' de oradaki yazlığımızın önüne vardım. Annemler evde uyuduklarından rahatsız etmedim ve sahildeki çay bahçelerinin birinde kahvaltı yaparak keyfime baktım. Turun sabaha karşı kısmında fotoğraf makinemi çalıştırmadım. Gerek yoktu zaten.

Ani sıcaklık değişimiyle içi buhulanan kilometre saatim.



Scotty Kerpe sahilinde.



Suluk bölgesinin çiçeklerle uyumu.



Kerpe sahilinden.



Kerpe çevresinde Scotty ile turlayım dedim. Scooty ilk kez Kerpe' ye gelmişti. Gezdirmemek olmazdı. Ömerağzı mevkiindeki ormanın içinde mola verdiğimde arka aktarıcımın bacağı böyle bir pozisyonda idi.



Ömerağzı' ndan direkt olarak Kefken' e geçtim. Kefken' e kestirme olan bir yol kumsaldan geçiyordu. Her tarafım kum oldu.




Kefken Limanı' nda. Kefken' den ayrıldıktan sonra kestirmeyi tercih etmedim ve Kefken çıkışındaki rampadan uçarcasına hızla iniş yaptım. 63 ü gördüğümü hatırlıyorum.



Kerpe' deki evimizin bahçesindeki mandalina çiçek açmış.



Scotty, sahildeki kafelerin birinde dinleniyor.



Günün akşamında İzmit' e dönmek üzere arabaya biniyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.