Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

21 Şubat 2009 Cumartesi

Sapanca-Uzunkum-Derbent - 16.02.2009

Benim gibi sıkı bir tren meraklısı olan Ali kardeşimle Arifiye ile Derbent arasındaki demiryolunu kenarındaki araç yollarından yürüyerek aşmayı planlıyordum. Fakat mevsim kış ve ortam sırıksıklam. Geçeceğimiz güzergahta devasa su birikintileri olduğunu biliyordum. Bu yüzden 21 kilometrelik bu yolu yürüyerek aşmak bizim için aşırı ıslak bir aktivite haline gelecekti. Bu yüzden mümkün olan en az ıslaklıkla turu atlatmak için faaliyeti bisikletle yapmaya karar verdik. Ali, Cihat' ın eski bisikletini aldı. Scotty ise bu tura dünden hazırdı bile.

Ali uzun yürüyüşler yapmaya alışkın biri, ben ise uzun bisiklet sürüşleri yapmaya alışkınım. Turun sonunda bisiklete alışkın olmayan Ali' nin hayatındaki bu en uzun bisiklet turunda, benim için ısınma turu sayılacak 21 km. lik mesafede pestili çıkacaktı. :)))

Fotoğraflara geçelim..

Rotamız aslında Arifiye-Derbent olacaktı ama 11605 sefer sayılı Adapazarı Ekspresi' ni Uzunkum Tüneli' nden çıkarken yakalamak istiyorduk. Bu yüzden turu Sapanca' dan başlatacaktık.

11603 sefer sayılı tren ile gidecektik. Ali biletleri alıyor. Bizimkiler bekliyor melül melül..



Sapanca' da trenden inip Arifiye yönünde bulunan ve pek kullanılmayan Uzunkum İstasyonu' na pedalladık. Sapanca-Uzunkum arasındaki mesafe 3-4 km. kadar.

Scotty' nin ön tekeri ve arka planda Uzunkum Tüneli' nin batı girişi. Uzunkum Tüneli, Uzunkum İstasyonu' nun 100 metre kadar doğusunda. Tünelin uzunluğu 300 metre civarı.



Dalından taze taze fotoğraf makinesi. Yemede yat yanında :)) Erken gelen bahar, demiryolu kenarındaki ağaçları filizlendirirken bazılarında filiz yerine fotoğraf makineleri yeşertmiş :)))



Ohh.. Gel keyfim gel.. Peronun bitimine sırtımı yaslayıp bacak bacak üstüne atmışım. Keyifle ve büyük bir heyecanla az sonra tünelden çıkacak olan 11605' i bekliyorum :)



E43038 numaralı lokomotif önderliğinde tünelden çıkan 11605 sefer sayılı Adapazarı Ekspresi. Makinistleri selamlarını eksik etmiyorlar :)))



Buda Ali' nin güney perondan yaptığı video.



11606 sefer sayılı, E43027 numaralı lokomotif tarafından çekilen Adapazarı Ekspresi ile Kırkpınar' da buluşmamız. Makinistleri Fatih ve Hasan Abilerime çok selamlar.



Ali' den bu trenin videosu.



11606 sefer sayılı trenden bir kaç dakika sonra Doğu Ekspresi ansızın beliriveriyor. Scotty' den inip, onu yere koyduktan hemen sonra çekim moduna geçiyorum.



Kırkpınar' daki hemzemin geçidin kuzey tarafındaki bariyer kollarına yapılan eklentiyi dengesiz sürücülerden biri yamultmuş.



O gün şansımıza güney yolda buraj çalışması vardı ve güney yol kapalıydı. Bütün trenler kuzey yoldan akıyordu. İşçi abilerimiz Kurtköy yakınlarında çalışıyorlardı. Ben yanlarına gidip şefleriyle konuştum ve trafiğin güney yolda ne zamana kadar kapalı kalacağını öğrendim. Demiryoluna paralel yolun böğütlenler tarafından kapatılmış olan kısa bir kesiminde demiryoluna girebileceğimizi belirttim.

Kullanılmayan Kurtköy İstasyonu.



Kurtköy İstasyonu' nun kuzey tarafındaki arkasında yemyeşil bir patika var.



Kurtköy İstasyonu' nun arkasında vakit geçirirken DE24307 numaralı lokomotif önderliğindeki kısa bir yük treni yavaşça geçiyor.



Civarda minik bir dere vardı. Bu dereyi keyifle geçtik.



O tatlı yol bir kaç yüz metre sonra sona erdi ve diğer tarafa geçtik.

Ankara' ya giden Başkent Ekspresi. Makinistleri soğuk çıktı. Hiç selam vermediler :((( Güzel bir selam kornası bekledik ama nafile..



Ali' nin yaptığı Başkent Ekspresi videosu.



Güney taraftaki araba yolu da bitince tren trafiğine kapalı olan güney yola geçtik. 3 kilometre kadar, raylar üzerinde bisikletlerle ilerleyecektik..

Aşağıdaki fotoğrafı yapmadan önce güney hatta hız denemesi yapmaya çalıştım. 20.8 km/h' ye kadar anca çıkabildim. Demiryolunda balast taşları üzerinde hız yapmak hiç kolay değilmiş. Scotty o hızda koca koca balast taşlarını fırlatıyordu. Karayolunda giderken ortalama uzun yol süratim olan o hızı demiryolunda balast üzerinde yaparken soluk soluğa kaldım. Akort bozmak ve amortisör eskitmek için ideal bir yöntem.

Tabi hiç bir bisiklet ve demiryolu sever, tren trafiğine kapalı olduğuna emin olmadığı demiryolu güzergahlarında bisiklet sürmeye ve yürümeye kalkmasın.

Hız denemesi yaptıktan sonra soluk soluğa halde Scotty' nin pozlarını almaya çalıştım.



Bulunduğumuz bölgede bisiklet sürecek normal bir yer yok. Issız sayılabilecek bir nokta. Demiryolunun öteki tarafında TEM otoyolu var. Ayrıca ülkemizdeki en hızlı konvaksiyonel demiryolu hattı kesimlerimden biri burası. Bisikletin orada ne işi vardı.. Bilmiyorum :)))))

Scotty ve Ali.



Durakladığımız demiryolu köprüsünde fotoğraf işlerini hallederken, E52515 numaralı lokomotif tarafından çekilen, 11607 sefer sayılı Adapazarı Ekspresi geçiyor. Sabah bu diziyle Sapanca' ya gitmiştik. Makinistler bizi en son Sapanca' da görmüştü. Şimdi ise bisikletin olmasını beklemedikleri bir yerde görüyorlar. Şaşkınlıkla bir-iki kez kornaya basıyorlar :))) Tabi bize ilaç gibi geliyor o kornalar.




Scotty, trenle yarışıyor sanki.

Yolcular da bize tuhaf tuhaf bakıyorlardır kesinlikle :) İki bisikletçinin orada ne işi vardı :)))



Scotty' den iki değişik poz.




Yaklaşık 3 kilometrelik yorucu demiryolu geçişinin ardından kuzey hattın yanında bisiklet sürülebilecek genişlikteki yolu fark edip oraya indik. Karşımıza yaklaşmakta olan baharın ilk habercilerinden birinin görüntüsü çıktı. Görüntülememek olmazdı.



Yol gene çok tatlı bir hal alıyor. Yeşillik, demiryolu, çamur ve görece sakinlik.. Daha ne olsun.. Sağ tarafımızdaki otoyol olmasa daha güzel olurdu burası.



Ali çok yoruldu. Suyunun son damlalarını içiyor. Yer Maşukiye İstasyonu.



Maşukiye-Derbent arasındaki dere geçişi. Suyun yüksekliği beni çekindirdi ama sorunsuzca geçtim.



11608 sefer sayılı Adapazarı Ekspresi Derbent' ten çıkıyor.



Derbent İstasyonu' nun kuzey tarafındaki travers ormanı.



Turun başlangıcında İzmit' e kadar bisikletle devam etmek vardı ama Ali çok yorulunca turu Derbent' te sonlandırıp 11609 sefer sayılı Adapazarı Ekspresi ile İzmit' e dönüyoruz.

2 yorum:

  1. merhaba ;


    harika turda bize eşlik ettiğiniz için , baki berk ve feyman arkadaşa sonsuz sevgilerimiz , istabul ' dan tabii . . .

    takipteyiz..

    sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. böyle turlar yapabılmek mükemmel ama kafadengı arkadaş aynı şeylerı ısteyen ınsan bulmak zor

    YanıtlaSil

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.