Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

21 Ağustos 2009 Cuma

Kerpe 6. Tepe Manzara Turu - 21.08.2009

Bugün (21.08.2009 Cuma günü) Kerpe ve çevresini kuş bakışı gören bir tepeye çıkmaya karar verdim. Çıkacağım tepe, Kerpe' den bakınca, vericilerin olduğu Babatepesi' nin Kerpe' ye göre sağındaki 6. tepe oluyor. Bu tepeye lise çağlarımda Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulu' nun düzenlediği bir doğa yürüyüşüyle gitmiştim. Yolu birazcık karmaşık olduğundan nasıl gidildiğini unutmuştum. Bir kaç yıl boyunca bu tepeye giden yolu çeşitli denemelerde bulmaya çalıştım ama bazen labirent gibi traktör yollarında şaşırarak, bazen de doğru yol üstünde olmama rağmen karşıma çıkan çoban köpekleri yüzünden güzel manzaralı tepeye ulaşamadım.

Salı günü tepeye son keşif denememi yaptım ama yolumu yine şaşırdım, bende Babaköy' e ulaşıp oradan Sarısu yolu üzerinden Kerpe' ye döndüm. Dün Google Earth üzerinden (Google sağ olsun) gideceğim yola baktım. Kaybolmaya gerek kalmaksızın rotayı kesin olarak tepeden gördüm. Manzaralı tepenin üstü kel idi. Çevredeki en yüksek tepelerden biri olduğundan, yıldırımlar ağaçların fazla uzamasına izin vermiyor orada. Tepe kel olduğu için Google Earth' te de kabak gibi belli oluyor.

Bugün kararlıydım. Tepeyi fethedeceğim diye :) Tepe Google Earth verilerine göre 198 metre rakımlı. Kerpe' den çıktım. Ömerağzı' ndaki alabalık tesislerine giden yola girdim. Araba yolunun bittiği yerden devam ettim. O yol normal koşullarda traktörlerin bile zorlanacağı bir ara yol. Babaköy' e kadar gidiyor. Koyunların su içtiği bir nokta var. Gündüz saatlerinde genellikle büyük olmayan bir koyun sürüsü olur ve yine genellikle de başında orta siklet bir çoban köpeği bulunur. Çobandan önce köpek sizi görürse çıngar çıkarır. Salı günkü denememde köpecik oradaydı. Beni gördüğü için ortalık biraz şenlendi. Bugün ortada sadece çoban abimiz ve koyunları oradaydı. Köpek daha ileride başka bir sürünün başındayken uzaktan havladı daha sonra. Çoban abimle sohbet ettim. Ne olur ne olmaz diye telefonumu aldı. Yanımda kalem olmadığından bir dal parçasını tertürdiyotuma batırarak yanındaki kibrit kutusunun üstüne telefonumu yazdım.

Rota kesindi. Planladığım gibi tepeye ulaştım. Yıllar sonra bu tepeye ulaşmış olmanın sevinci içindeyim. Ufak bir zafer. Tepeye traktör yolu - patika karışımı bir yolla ulaşılıyor. Traktörlerin bile zorlanacağı yerler var. Zemin volkanik tüflerden oluşuyor. Nefis bir doğa yürüyüş parkuru. Magandaların, orman içi piknikçilerinin ulaşamadığı, ulaşımı zor bir kısım olduğundan pek fazla çöp yok. Sadece köylülerin izleri var. Etraf funda, defne ve kestane dolu. Köylülerin fındıkları da bulunuyor. Köylüler ormandan ihtiyaçları kadar odun alırken bu ara yollar topladıkları ağaçların fazlalıklarından, yada fırtınalarda devrilen ağaçlar yüzünden bazı kısımlarda kapanmış. Ama bisiklet esnek bir araç olduğundan bu engelleri kolayca aşıyorsunuz.

Tepeye çıktıktan sonra fotoğraf çekildim. Bu turdaki amacım zirveden Kerpe bölgesini fotoğraflamaktı zaten. Tepeye arkadan çıkmıştım. Ön taraftan ineceğim. Lise çağımdaki doğa yürüyüşünde de öyle yapmıştık. Manzarayı fotoğrafladıktan sonra bazı kesimlerde geçilmesi çalı çırpı ve gevşek zemin yüzünden zorlaşan yolda aşağıya indim. Yol Ömerağzı mevkiine çıkıyor.

Fotoğraflar:

Tepeye çıkarken manzaranın ucu göründü.



Tepedeki toprakta delikler var. Muhtemelen yıldırımların düştüğü noktalar bunlar. Yıldırımlar genelde kurşun kalem kalınlığında olur. Bu delikler de kurşun kalem genişliğindeydi. Böcek yuvasına benzemiyordu. Deliklerden böcek yada karınca çıkmıyordu. Ayakkabımın ucunu fotoğrafta ölçek olsun diye gösterdim. Eğer bu delikler yıldırımların düştüğü noktalar ise çevresinde yanık izi olmasını beklerdim ama yoktu. Ayrıca bu tepe kuvars minerali açısından zengin bir kayaçtan oluşsaydı yıldırımlar, "fulgurit" denilen bir tür doğal cam yapısı oluştururdu.



Tepenin tepesi. Biraz kel :)



Tepenin bir tarafından İstanbul, yani batı yönündeki Sarısu-Seyrek sahilleri görünüyor.



Kerpe' nin ve çevresinin muhteşem görüntüsü.



Kerpe' ye daha yakın bir bakış.



Scotty manzaraya nazır.



Dönüşte indiğim yolun başlangıcı.



Muhteşem manzaraya ait bir fotoğraf daha.



İniş yolu ağaçların oluşturduğu doğal bir tünelin içerisinden geçiyor. Sık sık dal parçaları, yıkılmış ağaçlar yolumu kesiyor.



Kerpe - 6.Tepe = 7.5 klm (arka yoldan) = Çobanla muhabbet dahil 1 saat 30 dakika.
6. tepe - Kerpe = 5.5 klm (ön yoldan) = 40 dk.

Saat 12.30 gibi Kerpe' den çıktım. 14.45 gibi tekrar Kerpe'deydim.

Kerpe içi gezintiler dahil 13.55 klm.

Standartlarıma göre çok kısa bir tur oldu.

Bisikletçe kalın.

Sevgiler..

-------------------------------------------------------------------------------------
Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur.

7 yorum:

  1. Selamlar Berk,
    Kerpe gerçekten gezilesi bir yer, nefis parkurlar var. Ayağına sağlık.
    Yolun açık olsun...

    YanıtlaSil
  2. Kaptanım tepeye ulaşan yolu tam olarak bilseydim seni oraya da götürürdüm ama nasip değilmiş.

    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Berkcim, sadece iyi bir fotoğrafçı olmakla kalmayıp iyi de bir anlatıcı oldun.

    Yolun her anlamda açık olsun.

    YanıtlaSil
  4. çok başarılı bir yazı olmuş, resimler de harika...eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. selam baki ihsaniyeden yahya şefin yardımcısı olan öncelikle tebrik ederim güzel olmuş sonrada sitem insan daha güzel bir resim koyar yav.

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler Şefim.

    İhsaniye' ye selamlar.

    YanıtlaSil

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.