Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

2 Mart 2013 Cumartesi

B4 V2 Türkiye Turu 15. Anlatımı: 02-04.07.2012

47. Gün:

Rahat bir uyku daha. Gece astığım çamaşırların çoğu kurumuş. Güzel bir yoldan Yenişarbademli' ye doğru ilerledim. Tur bisikletçiliği için çok harika bir yol. Rüzgâr arkada. Yenişarbademli' de uğradığım kahvedeki adamlardan bazıları kafa dengim olmadığı için benle konuşmayı reddettiler. Kurucaova Köyü beni iyi karşıladı. Sonra tekrar hoş manzaralı ve iniş çıkışlı bir yol. Yeşildağ Köyü halkı odunsuydu. Yolum kuzeye dönünce rüzgâr tersine döndü ve beni zorlamaya başladı. Hafif iniş çıkışlar var. Beyşehir' de kargo verdim. Beyşehir' deki regülatör dışında kayda değer bir hoşluk göremedim. Uğradığım bir etli ekmekçi bana Bayındır Köyü' nü önerdi. Ben de oraya gittim. Köy halkı çok şükür iyi çıktı. Hoş karşılandım. Bana sorun çıkarmadılar. Köyün orta yerinde bir yere çadırımı kurdum. Bayındır Köyü halkına teşekkürler.

92.48 klm > 3231.76 klm
15.0 km/h ortalama, 44.5 km/h en yüksek hız.

Gedikli' de sabah.






Gedikli-Yenişarbademli yolu. Beyşehir Gölü' nün batı kıyısı.













Yol kenarında dipsiz bir kuyu var ve kimse önlem almamış. En az 15 metre derinliğinde. İçine bir taş attım ve sesi çok derinlerden gelmeye başladı. Trafik çok seyrek. Birisi düşse kimsenin ruhu duymaz.

















Yenişarbademli.




Yenişarbademli-Beyşehir yolu.


Kurucaova.








Yeşildağ Köyü.













Beyşehir' den görüntüler.

















Bayındır Köyü.









---

48. Gün: 

Sabah üşüyerek uyandım. Kahveci kardeş kahvede battaniye ile oturuyordu. Rüzgâr sol çaprazdan benimle sırnaşıp zorlamaya başladı. Hanönü Beli' ne kadar öyle devam etti. Hanönü tırmanışından önceki bir benzincide büyük mola verdim. Hanönü tırmanışı çok rahat ve tatlı. Anayolun dışındaki Kızılören Köyü' ne alışveriş için girdim. Anayola döndükten sonra Hanönü tırmanışını bitirdim ve sağanağa yakalanınca yol kenarında bir aileye ait brandalı çardağa sığındım. Kalmayı planladığım Salalı' ya kadar çok güzel inişler vardı . Salalı anayoldan pek görünmüyor. Küçücük bir köy. Uydudan görmüştüm. Giriş sapağı sandığım yer beni farklı bir yere çıkardı, sonra dönüp esas yolu buldum ve köye çıktım. Cami önünde oturan iki kadına konaklama talebimi ilettiğimde "yola devam etseniz iyi olur, burası uygun değil" dediler. "Cami nerede" diye sorduğumda "ne yapacaksınız" cevabını aldım. O sırada geçen bir amcaya danıştığımda köyde kalmamın aslında sorun oluşturmadığını öğrendim. Bir teyze beni çok iyi karşıladı. "hoş geldiniz ne iyi ettiniz" yanıtı. Caminin karşısındaki yere kurulup ateşimi yaktıktan sonra karşıma genç imam çıktı. Çok iyi niyetli. Bana yiyecek bir sürü şey getirdi sağ olsun. Hoş sohbetleri de cabası. Bugün çok güzel doydum çok şükür. Gece rahattı.


 72.55 klm > 3304.31 klm
14.5 km/h ortalama, 42.8 km/h en yüksek hız.

Bayındır' da sabah.




Manzaralar ne güzel.

Beyşehir-Konya karayolundan görüntüler.





Sarıköy.


















Kızılören yolu.


Beyşehir-Konya yoluna devam.




















Yanlışlıkla çıktığım yer.


Salalı' da önce ocağı inşa ettim, sonra ateşte yemek yaptım.



Soldaki imam kardeşimiz.


İmamın ikramları. Plastik kutuda yoğurt var. Hepsini yiyorum.


Alevde yumurta. Nefis.




Salalı Camii.


Misafir. <3 nbsp="" p="">


Ay güzel.


---

49. Gün:

Saat 06.00' da uyanıp sessizce toplanıyor ve 06.30' da yola çıkıyorum. Altınapa Barajı' nın üstünden geçip Belenbaşı Beli' ne tırmandım ve rahatça Konya' ya girdim. Konya Tren İstasyonu' nda bisikletimin hızlı trenle daha geniş bir açıdan fotoğrafını çekmeye çalışırken perondan düştüm. Üzerimde uzun kollu polarım olduğu için önemli bir yara almadım, ama fotoğraf makinem kırıldı. Ama şans ki çalışmaya devam etti. Daha sonra Niğde Acıgöl' de suya düşünce tamamen iskat olacaktı. Konya' nın trafik kurallarından bihaber cahil insanları yüzünden ufak bir kaza daha yapıp suçlu ilan edilince olumlu enerji almadığım bu kenti, Aleddin Tepesi' nde kendime pansuman yaptıktan hemen sonra terk ediyorum. Konya Ovası' nı transit yaparak Karapınar' a vardım. Yol son derece monotondu. Karapınar merkezine girip market alışverişi yaptım. Burada aldığım köpük helvasının tadına doyamadım. Karapınar' dan sonra Meke Gölü' ne gittim, ama çadır kuracak uygun bir yer yoktu. Bu yüzden Acıgöl yanındaki benzincinin bahçesinde çadırda kaldım.

137.42 klm > 3441.73 klm toplam.
17.0 km/h ortalama, 46.1 km/h en yüksek hız.

Salalı' da sabah.



Altınapa Barajı.








Konya Yolu.



Bu otobüslere bayılıyorum.







Bu büyük bir olasılıkla emekli bir volkan.




Konya yolu.



Konya.








Bu fotoğrafı çektikten sonra ne olduğunu bile anlamadan perondan düşüyorum.


Perondan düştükten sonraki ilk fotoğraf.


Makine neyse ki çalışıyor.


Düştüğüm yer.


Konya merkez.



Konya-Karapınar yolu.













Karapınar.




Karapınar-Meke Gölü yolu.




Meke Gölü.



Acıgöl.




----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.