Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

7 Kasım 2010 Pazar

Catania-Aci Trezza - 07.11.2010

Herkese mutlu bir pazar günü diliyorum. İki hafta önce Erasmus için bisikletle geldiğim, İtalya' nın Sicilya Adası' nın doğu sahillerindeki Catania şehrine alışmaya çalışıyorum. Fakat alışmaya çalışmakla birlikte, sevdiğim şeylerden ödün vermemeye de özen gösteriyorum. Buraya vardığım günden beri şehir dışına hiç çıkmadım. Açıkcası insan bir süre sonra sıkılmaya başlıyor aynı sokaklar, caddeler üzerinde dolanıp durmaktan. Geçtiğimiz günlerde buraya geliş hikayemi yazmaya başladım. Şu an itibariyle İzmit-Ancona arası tamamen yayınlandı. Ancona-Forli etabı taslak halinde. Fotoğraflar eklendi, anlatımını yapmaya başlayacağım. Tur oldukça uzun ve anısı bol olduğundan ve burada işlerim olduğundan, tamamını yayınlamak uzun sürebilir. Yazdığım anılarımı okuyanlardan daha sık geri dönüşler olursa beni şevk eder ve daha bir mutlulukla yazarım.

Neyse.. çarşamba günkü Catania Critical Mass' ında tanıştığım, bisiklet sevdalısı arkadaşımız Elise' ya, "hadi gel haftasonu Aci Trezza tarafına gidelim" dedim. Sağ olsun beni kırmadı dersleri olmasına rağmen.

Sabah tam 08.00' de Piazza Roma' da (Roma Meydanı) buluştuk ve sohbet ede ede, yavaşça yola koyulduk.
Catania kuzey sahili (güney yöne bakış). Zamanında Etna Dağı' ndan çıkan lavlar burada falezler oluşturmuş.


Catania kuzey sahili (kuzey yöne bakış). Jeoloji sevdalısı olduğumdan, gözlerim bayram ediyor :)


Elise' nin yol arkadaşı.


Etna Dağı benden sürekli saklanıyor. Zirvedeki web kameraları olmasa tepesini hiç göremeyeceğim. Ne zaman zirveyi gören bir noktaya gitsem başı dumanlı oluyor gelinlikli bu güzel dağın.


Selene civarında bazalt lavlarından oluşmuş falezler üzerine kurulmuş lüks villalar.


Küçük kale Aci Castello göründü. İleride Aci Trezza ve Ciclopi Adaları göze çarpıyor.


Elise ile bir poz fena olmaz. Manzara güzel.


Kaleye çıkmaya karar veriyoruz. Bisikletlerimizi girişe bağlıyoruz. Elise defalarca kez bu kaleyi ziyaret etmiş olmasına rağmen benim için de giriş yapıyor. Kaleye giriş ücreti kişi başı 2 Avro. Elise benden hızlı davranıp iki bileti de ödüyor. Bende kahve ısmarlayacağım diye söz veriyorum.

Bu fotoğrafta görünmemesine rağmen, kalenin önündeki sahilde balık tutan çok sayıda kişi var. Deniz muhteşem görünüyor. Dün Catania merkezinde denize girilecek sayılı noktalardan birini ziyaret etmiştim. İnsanlar güneşleniyor ve denize giriyorlardı. Suya (İyon Denizi' ne) elimi sokmuştum ve sıcaklık denize girilebilecek kıvamdaydı. Fakat geçtiğimiz günlerde soğuk algınlığı atlattığım için denize girme gibi bir düşünceyi "acaba" dan öteye geçiremedim. Hava sıcaklığı 18 derece civarı. Deniz suyuyla muhtemelen aynı sıcaklıkta. Hatta deniz bir kaç derece daha sıcaktır.


Aci Castello' dan Aci Trezza' ya (kuzeye) bakış.


Aci Castello' dan Catania yönüne (güneye) bakış.


Kalede minik bir kaktüsgiller koleksiyonu var. İnanılmaz güzellikte kaktüs türleri gözüme çarpıyor. Fakat nedense bu bölgede aşırı yaygın olan Fichi İndia türünü kalede göremiyorum.


Kalenin içinde ufak bir mineral koleksiyonu var. Mineraloji delisi olduğumdan bu kısmı detaylıca inceliyorum. Başta Sicilya olmak üzere, İtalya' nın pek çok yerinden gelmiş mineral örnekleri var. Bir kaç parça örnek İtalya dışından gelme. Yan tarafta bulunan ufak bir fosil koleksiyonu da ilgimi çekiyor. Daha doğrusu ilgimizi çekiyor. Elise' nın jeoloji ve jeofiziğe ilgisini öğrendim. O da benim gibi detaylıca inceliyor. Bu bölümde insanlığın çeşitli dönemlerine ait bir tarihi eser koleksiyonu da bulunuyor.


Üzerinde bulunduğumuz kalenin modeli.


Kale, Alanya Kalesi kadar aşırı yüksek değil. Yinede yükseklik korkumu azdıracak nitelikte. Kalenin güney tarafından aşağıya bakıyoruz bu fotoğrafta.


Kalenin ziyarete açık en yüksek yerindeyiz. Rakımı bilmiyorum, ama 30 metre civarı.


Biz yukarıda minik kaleyi gezerken, bizimkiler aşağıda samimiyet kurmuşlar.


Kısa bir seyirle Aci Trezza' ya vardık. Bazalt sütunlarının olduğu Ciclopi Adaları.


Ciclopi Adaları' na nazır bir biçimde iki Americano' yu içiyoruz. Sohbet güzel.


Aci Trezza' da tekne çekek yeri, şehrin içine doğru uzanıyor.


Sicilya' nın meşhur meyvesi Fichi İndia. Türkçesi ile Hint İnciri, yada kaynanadili (Opuntia ficus-indica). Catania' nın her gün kurulan pazarlarında kilosu 1-2 Avro' ya satılıyor. Fakat yollarda dolu var. Bu bitkiyi doğada Toscana bölgesinde de görmüştüm. Ama en çok Sicilya' da yetişiyor. Kabuğundaki siyah noktalarda gözle görmenin çok zor olduğu ufaklıkta dikenler var. Bu yüzden soyularak yeniyor. Dikenleri görmeseniz bile onlar elinize bulaşıp, batıyor ve rahatsız ediyor. Tadını pek beğenmedim. Ülkemizin güney sahillerinde de yetişiyor. Fakat İtalya' da olduğu kadar talep görmüyor yanılmıyorsam. Adana çevresinde satıldığını duydum.

Neyse.. Elime bir poşet geçirerek, tohum olsun diye bir tane Fichi İndia kopartıyorum. Bayağı olgun bir tane çıkıyor hemde. Belki tadı güzeldir.


Catania' nın SS 114 numaralı karayolunun kuzey tarafından girişi. Buraya ilk girdiğim 23 Ekim 2010 akşamı hava karanlık olduğundan iyi bir fotoğraf çekememiştim.


Elise' ya bu günde bana eşlik ettiği için teşekkür ediyorum. :)

Toplam mesafe; gidiş geliş 26 kilometre.

-----------------------------------------------------
Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

5 yorum:

  1. Çok güzel. Merak ettim şimdi tadını bu meyvenin. Alper

    YanıtlaSil
  2. Merak ve keyifle okuyoruz :)
    Enişten

    YanıtlaSil
  3. Selamlar Berk,
    Kabına sığmayıp taşacağın belliydi zaten,ilgiyle izliyorum.
    Yolun açık olsun...Ciao.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir gezi olmuş Berk. Bu hint incirinden izmirde de bol sayıda var. Davide ile otostopla gittiğimizde, ben hiç bilmediği bir meyve edasıyla ona inciri anlatırken o da oldukça sıradan bir şekilde, bunu italyada heryerde ücretsiz toplayarak yiyebildiklerini söylemişti.
    bloga girip yorum yazmak biraz zahmetli açıkçası. normalde "google reader" dan okuyorum. ama buraya girip, yorum yazmak zor geliyor. :)

    2 auro kaleye giriş ücreti oldukça pahalıymış.
    teşekkürler, gezi yazılarının devamını bekliyoruz.
    ümitorhan

    YanıtlaSil
  5. Yorumların güzelliklerine, yorumları yazan güzel insanlara teşekkür ettim :)

    YanıtlaSil

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.