Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

6 Kasım 2010 Cumartesi

İtalya Turu 2. Anlatım: Çeşme-Ancona (29-31.07.2010)

                                            İtalya Turu 1. Bölüm, 2. Anlatım: Çeşme-Ancona.

                                                           8. Gün: 29.07.2010 Perşembe

 Heyecanlı bir gün başlıyor. Bugün feribota binip, İtalya' ya hareket edeceğim. 06.30' da uyanıyorum. 09.00' a kadar hazırlık yapıyorum.

Sabah halim.


Üç geceyi geçirdiğim Ceremlerin minik avlusu. 


Toplanma işlemlerim sona erdikten sonra Ceremlerin dükkanına geçiyor ve kahvaltı ediyorum.

Çeşme' de hoş bir görüntü.


Ceremlerin ailesi ile vedalaşıyorum. Onlara ne kadar teşekkür etsem azdır. Şeker gibi bir aile.

Cerem bana limanın girişine kadar eşlik ediyor. Gümrüğe girerken Ceremle vedalaşıyorum. Teşekkür ederim.

Gümrükte bana önceki günkü Sakız yolculuğumdan daha temkinli yaklaşıyorlar. Bıcır, Scotty' den ayrılıyor ve bayrak direğiyle beraber x-ray cihazından geçiriliyor. Scotty' i üzerindeki yüklerle beraber geçirmek istiyorlar, ama cihaza sığmayacağını anladıklarından vazgeçiyorlar.

Diğer işlemler rahat geçiyor.

Geminin ağzı açılmış. Ağzından içeriye doğru girmek için onay verilmesini bekliyorum.


Beklerken, liman yetkililerinden birinin eline fotoğraf makinemi tutuşturuyor ve fotoğrafı çektiriyorum. 


Feribota ilk binen taşıt Scotty ve Bıcır ikilisi oluyor. Gemi görevlileri uygun bir yer gösteriyor. Bıcır' ı ayırıp, Scotty' i devrilmesin diye bağlıyor ve Bıcır' la beraber, asansörle yolcu güvertesine çıkıyorum.


Gemi tam saatinde kalktı sayılır. Benim saatime göre 11.09' da kalkıyor. Sonrasında çoğunlukla sıkıcı geçecek 2.5 günlük ve yaklaşık 1730 kilometrelik deniz yolculuğu başlıyor. Yolculuk başladıktan hemen sonra yolcuları bir salona topluyorlar ve güvenlik brifingi veriyorlar. 223 yolcu olduğu söyleniyor, ama bence 223 kişiye mürettabat dahil. Yolcu sayısı çok az.

Sakız Adası' nın güney ucu.


Ege Denizi' nde dalgalarla savaşıyoruz.


Burada kalıyorum. Normalde benim pulman koltukların olduğu salonda yatmam lazımdı, ama burayı beğeniyorum. Cam kenarı ve tuvalete çok yakın. Bu nokta normal dinlenme koltuklarının olduğu kısım.


Ufukta başka bir Yunan Adası.

 

Ege Denizi' nde gün batımı.

                                          

Atina-Mora Yarımadası arasında bir yerlerdeyken gece başlıyor. Altımızda Ege' nin en derin noktalarından birisi var. 3-4 kilometre kadar bir derinlik. Bu fotoğrafı çektiğim dakikalarda biri kendimin, diğeri de Özlem YÜCEL' in olan iki hatıra şişesini karanlık sulara atıyorum.

                                      
                                                    
8. Gün bilgileri:
29.07.2010 Perşembe
Güzergah: Çeşme-Mora Yarımadası' nın doğu kıyısı açıkları (bisiklet+feribot)
2.18 klm. / 644 klm toplam.
10.9 km/h ortalama. 27.3 km/h maksimum. Gemi hızı 28-32 km/h
Seyir süresi: 11.59 dakika. (molalar hariç)

-

                                                             9. Gün: 30.07.2010 Cuma

Mora Yarımadası' nın batı kıyısı açıklarında güne merhaba diyorum. Deniz sakinleşmiş. İtalya' ya yaklaşıyoruz. İtalyan radyoları çekmeye başlıyor. Arada sırada RAI dinliyorum. Gemiye binerken alınan pasaportumu resepsiyondan geri alıyorum. Gurbetçilerle sohbet ediyorum. Eskiden Türkiye-İtalya feribot yolculuklarının çok daha güzel geçtiğini aktarıyorlar. Bazı gurbetçilerin yaramaz kız çocukları bana sataşıyor. Umursamıyorum. Ablam Ancona' da kalacağım gece için hostel rezervasyonu yapıyor, fakat bisikletim sebebiyle o hostel beni içeriye almayacaktı.

Zakinthos Adası.




Açık deniz hatırası.

                                      
Adriyatik Denizi' nde gün batımı. Ufukta İtalya sahilleri.


9. Gün bilgileri:
30.07.2010 Cuma
Güzergah: Mora Yarımadası' nın doğu kıyısı açıkları - Puglia açıkları (feribot)
0 klm. / 644 klm toplam.
0 km/h ortalama. 0 km/h maksimum. Gemi hızı 28-32 km/h
Seyir süresi: 0 dakika. (molalar hariç)

-

                                                        10. Gün: 31.07.2010 Cumartesi

Güne, 24 üncü doğum günüme yağmurlu, rüzgârlı ve serin bir havada başlıyorum. Gargano Yarımadası açıklarındayız. Deniz çalkantılı. İçime korku düşüyor. Hapı yuttuk diyorum. Uyanır uyanmaz İtalya üstünde bir yıldırım görüyorum. Ya hava böyle devam edipte ilk günlerimi mahfederse diye..

Gemi kahvaltısı. Geminin çok yüksek ücreti için çok sıradan. Ayrıca ekmekler küflenmeye başlamış.


Kahvaltı sırasında güneş geri geliyor ve gökkuşağı oluşuyor. Hoş bir an.





Yolculuk sırasında nerede olduğumu ve gemimin hızını GPS' imle takip ediyorum.



Yol bitmek bilmiyor. Bulmacalar bile can sıkıntımı çözmekte fayda sağlamıyor. Canım yemek yemek istiyor. Fakat gıda stoğum sınırlı. Gemiye ekstra yemek parası da harcamıyorum. Zaten 215 Avroluk bilet ücreti bana yeterince oturmuştu. Çeşme' den keşki daha fazla yiyecek alsaydım diye düşünmeden edemiyorum. Can sıkıntısından çekirdek çitlettiğim bile oldu. Can sıkıntısından, planlanan güzergaha Bolonga ve Genova eklentisi eklemeyi düşünüyorum, ama Genova' yı hemen iptal ediyorum, Bolonga ise tur sırasında iptal oluyor.

Ancona' ya yaklaşırken son konservemi açıyorum.


Yola devam. Ancona Limanı' na az kaldı.


572 metrelik Monte Conero, Ancona' nın hemen güneyinde.


Ancona' ya giriyoruz. Çok güzel bir manzara. Bu manzara beni büyülüyor.



Araç güvertesine inmek için asansörü kullanmak istiyorum, yanımda Bıcır olduğundan, fakat sorunlu asansörü bir türlü durduramıyorum. Sonunda asansör kabini kat arasında kalakalıyor ve bende merdivenlerden inmek zorunda kalıyorum.

İtalyan gümrüğünde hiç sorun yaşamıyorum. Hemen geçiyorum ve ülkeye resmen giriş yapıyorum. Yeni bir macera başlıyor ve hayallerim resmen gerçek oluyor. Hemde doğum günümde İtalya' ya tekrar geliyorum. İnsanlık için küçük, benim için büyük bir adım :)

Limandan çıkar çıkmaz, beni raylar karşılıyor :) Liman hattı bu.


Bir köprülü kavşakta dolanıp duruyorum. Acemi uluslararası turcu olduğumdan İtalya' daki yol tabelalarının yabancıları şaşırtabileceğini yaşarak öğreniyorum. İlk durak Ancona Garı. Benle aynı anda Pescara istikametinden gelen bir Eurostar giriyor. Sadece 10 dakika tehirli olmasına rağmen (Türkiye şartlarında 10 dakika tehirle gelen trenler vaktinde sayılıyor), tren şefi, treni bir an önce hareket ettirmek için olağanüstü gayret gösteriyor.



Garda bir kaç dakika kalıp, kalacak yer sorununu çözmek için harekete geçiyorum. Ablamın rezervasyon yaptığı hostel, bisikletimin varlığı sebebiyle beni kabul etmiyor. Şehir içinde dolanıyorum. Pek tekin görünmeyen sokaklardan geçiyorum ve sahile tekrar çıkıp, 3 yıldızlı Hotel Dorico' yu buluyorum. Sıcak bir karşılama oluyor bana. Resepsiyon görevlisi bana 25 Avro diyor, kahvaltı dahil. Sonraki günlerde kamp alanları için gecelik ortalama 20 Avro vermeye başlayacağımı varsayarsak uygun bir fiyat sayılır. Otel garın tam karşısında. Ama odam trenleri görmüyor. Resepsiyonist odama Bıcır ile birlikte Scotty' nin girmesine izin veriyor. Rahat bir ortam. 1 katta.




Duşa girdikten ve çamaşırlarımı yıkadıktan sonra  bir şeyler yemek için dışarıya çıkıyorum. Gençlerin bağıra bağıra konuşmaları beni korkutuyor. İtalya' da böyle. Yakındaki bir pizzacıya giriyorum. Ufak patates kızartması, iki dilim dandik pizza ve içeceğe 5.50 veriyorum. Sonrasında odama çekilip dinlenme moduna geçiyorum.


10. Gün bilgileri:
31.07.2010 Cumartesi
Güzergah: Puglia açıkları-Ancona (feribot+bisiklet)
8.11 klm. / 653 klm toplam.
12.1 km/h ortalama. 34.9 km/h maksimum. Gemi hızı 28-32 km/h
Seyir süresi: 39.58 dakika. (molalar hariç)

-----------------------------------------------------

Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

3 yorum:

  1. Devam devam. Gitmiş kadar oluyoruz sayenizde.

    YanıtlaSil
  2. aynı ruhu taşıyoruz bende bisiklete binince (hayatşartlarım el verdigince) hadi gidiyoz densin dünyanin übür ucuna giderim(bu işler maddiyat istiyor)

    YanıtlaSil
  3. Evet, istemeden de olsa bu tür turlar maliyetli oluyor. Ama yaşanan anılara paha biçilemez.

    YanıtlaSil

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.