Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

5 Şubat 2011 Cumartesi

Etna' ya Kar Turu - 04.02.2011

Merhaba değerli izleyenler. Sicilya' da yaşanan kuraklık son günlerde biraz bozulur gibi oldu. Bir kaç gündür hava sık sık yağmurlu, Etna' da ise karlı hale geçiyordu. Kuraklık yaşayan Sicilya, bir nebze olsun su konusunda nefes almayı bildi. Etna' ya kar yağarken, en son yaklaşık 20 sene önce kar yağışı görmüş olan Catania' ya en fazla 2 Şubat 2011 Çarşamba günü 10.51 sularında gökgürültülü sağanak yağış sırasında bir kaç milimetre çapındaki dolu tanecikleri düştü. Havanın düzelmeye başlamasıyla birlikte günlerdir bisiklet sürmeyip iyice kuduran içimdeki Berk' in kudurukluğunu atması gerekti. Planlarım hazırdı. İlk müsait anımda Etna' ya kış tırmanışı. Bu seneki kuraklık sebebiyle bir daha bu kadar kar göremeyebilirdim. Geçenlerde yaptığım Aci Castello turunda tanıştığım Danimarkalı Ebbe arkadaşımla 4 Şubat 2011 Cuma günü için sözleştik.

08.12' de evden çıktım. Trecastagni' de buluşacağız.

Fotoğraflarla bu turu anlatmaya çalışacağım.

Catania' nın kuzeyinde bir park. Buradaki ihtiyar heyeti benle ilgilenmeye çalışıyor, tüm Sicilya sıcakkanlığını göstererek.


Bir önceki fotoğrafı çektiğim yerden hoş görnümlü bir binanın görünümü. Kiliseye benziyor.


Trecastagni' ye ilerlerken.


Bir kilise.



Trecastagni giriş tabelasının olduğu yerde Ebbe ile karşılaşıyorum. Yola artık beraber devam edeceğiz.


Trecastagnili Hint İncirleri halen dökülmemiş. Haftalar öncesinde de böylelerdi.


Trecastagni' den tabela koleksiyonu.


Trecastagni' den görüntüler. 





Trecastagni çıkışında bir insan modeli. Gerçek gibi duruyor. Bunlardan bir tanesini demiryolundan karşıdan karşıya geçme anını sembolize edecek gibi rayların yanına koysalar makinistler bayağı korna çalar :D


Zafferana Etnea' ya yaklaşırken başka bisikletçilerle karşılaşıyoruz.


Zafferana Etnea' ya geldik. Şimdi günün en zorlu tırmanışına sıra geldi.


Zafferana Etnea' da eski model bir kamyonet halen çalışıyor ve aktif olarak iş yaşantısında kullanılıyor.


Bir görüntü.

                                                  

 Scottino Avrupa' da sadece (belki İzlanda' da da benzerleri vardır) Catania yöresinde görülebilecek bir uyarı levhasının yanında duruyor. Bu tabelada "volkanik kül sebebiyle kaygan yol" anlamında bir şey yazıyor. Etna' da püskürme olduğunda bölgede kül yağışı görüldüğünde yol cidden çok tehlikeli olabiliyor. 


Ağaçlar çiçek açmaya başlamış.


Dik yokuşu ağır ağır tırmanırken burada bir mola veriyoruz. Etna' ya Zafferana Etnea üzerinden ilk çıkışım.


Yoldan manzaralar.



Buradaki köpecik tayfası çıngarı kopartıyor. Ama yanımıza gelemiyorlar.


Karlar göründü.


Scottino bu sene ilk kez karla tanışmıyor. 


 Ebbe.


Yol karlanmaya başladı.



Marathon XRlarım doğası gereği kara uygun bir lastik çeşidi değil. Bu yüzden karla kaplı kesimlerde zorlanıyorum. 


Kullandığım bu SPDler de kış koşullarına uygun değil. Ama bir kereliğine bir şey olmaz. :)


Harika manzaralar var.



Tırmanırken karşı yönden gelen bir arabanın kaputu üzerinde kardan adam görüyorum ve aracı fotoğraf çekmek için durduruyorum.Bu davranışım üzerine şaşıran Ebbe gülmeye başlıyor. Çok şirin yapmışlar ama :D



Yolda kar temizleme çalışması yapılıyor.


Yaklaşık 1378 metre rakımdayken kar yağışı başlıyor. Avrupa' nın en güneyinde, kar yağışına denk gelmek çok ilginç. Bu sene tanık olduğum ilk kar yağışı. Çok seviniyorum. Çok özlemişim. Videonun devamında kar temizleme çalışmalarına ait bir bölüm var.


Tırmanışa devvvaaammm..





Scottino karlar arasında.


Hoş duvar resimleri.



Kar kalınlığı bayağı arttı.


Karın içindeki buz maviliği çok hoş görünüyor.

                                     

Önceki iki fotoğrafın çekildiği yerden manzara.

 Yoldaki kar çok fazlalaştı.


Ebbe sık molalarım yüzümden sıkılmış olacak ki beni bırakıp yola devam edeceğini söylüyor ve Rifugio Sapienza' ya doğru tek başına devam ediyor.

Muhteşem manzaralara devam. 




Yolun kenarında bir yerde bir lav tüpü (lav mağarası) girişi var. Bir gün burayı ziyarete gelmek istiyorum. Tabi güvenlik açısında tek başıma değil :)


Doğa manzarası konulu kartpostalların içerisindeyim sanki.















Rüzgâr arada bir kuvvetlenip karları sürüklüyor. Ama karların sürüklenme halini bir türlü görüntüleyemedim :(

Pedara kavşağı. İnişi bu yol üzerinden yapacağız.









Rifugio Sapienza' ya az kaldı.


Rifugio Sapienza' ya yaklaşırken kısa bir sürekliğine buluta giriyorum.




Rifugio Sapienza' ya vardım. Rakım 1900 metre civarı.




Çığ olasılığına karşı önlem alınmış. Burası Türkiye olsa buradaki koninin yamacına kesinlikle yarma açar, yerine ticari bir tesis yaparlardı.


Rifugio Sapienza' daki kafede 2.5 Avro olsa bile büyük bir sütlü kahve (caffe con latte) içiyorum. Normalde bu kadar sütlü kahveyi 1-1.5 Avro' ya içiyorum. Ama burası dağın üzeri. Normal. Türkiye' de bir dağ kafesinde bundan içecek olsam herhalde 10-15 liradan aşağı para vermezdim. İtalyanlar insaflı.

Sütlü kahvemi şömine ateşi önünde keyifle yudumluyorum. Bu benim ödülüm.


Rifugio Sapienza' daki kafenin iç görünüşü. Çok hoş.


Sıcaklık 2 derece. 


Kar bir metre civarı. Yaklaşık olarak belime geliyor ama çok sert. Etna adındaki güzel bayan dağın 1 metre kalınlığındaki eteklerine bisikletimle tırmanmış oldum. Etna sözcüğü İtalyanca' da dişi türden. Bu yüzden Etna' ya bayan dememde sakınca yok :) 


Bu tesisin önünde kar temizleme çalışması.


Potansiyel olarak çığ tehlikesi barındıran koni ve el deymemiş karları.


Burada bir yığın kar var gördüğünüz üzere. Bu yığın kaldırılmaya çalışılıyor.


Rifugio Sapienza' dan görüntüler.







Yola çıktık. İniş sırasında el parmaklarım donma tehlikesi atlatıyor ama çok şükür sorun yok.


Pedara kasabasından bir görünüm.


İniş sorunsuz olarak sonlandı. Ebbe ile Catania girişinde vedalaştık. Yaklaşık 1.5 saatte eve vardım. Rifugio Sapienza-Catania arasındaki mesafe yaklaşık 35 kilometre.

Duştan sonra akşam yemeği olarak tavuklu hindi sosisli, havuçlu, bulgurlu pirinç pilavı yaptım.


Yemekten sonra çarşıya indim. Bugünlerde Santa Agata adında bir festival düzenleniyor. Bu festival Catania' ya özel bir festival. Bu vesile ile tüm Catanialıların Santa Agata festivalinin kutlu ve mutlu olmasını diliyorum. Çocuklar bizdeki bayramlıklar gibi tertemiz ve muhtemelen yepyeni elbiselerle bezenmişler ve herkes çok şık görünüyor.


Bir sokak tezgahında Türkiye' den gelme bir kuruyemiş kolisi görünce dayanamayıp fotoğraflıyorum. Çolakoğlu Kuruyemiş firmasına selamlar.


Festival hatırası. Bu gece neredeyse bütün Catania halkı sokaklarda. Caddelerde insan selleri hakim. 


Bir şekerci tezgahından hoş bir görüntü.


Elma şekeri yapılıyor.


Hemde sıcak sıcak elma şekerleri yapılıyor.


Catania caddeleri bugünlerde ışıl ışıl.


Sokaklarda pek çok mum satıcısı var ve battal boy mumlar satılıyor. Neden bu kadar çok mum satıldığını bu fotoğrafı çekerken anlıyorum.


Bu satırları yazdığım saatlerde (01.45 suları) Santa Agata festivali halen tüm coşkusuyla kutlanıyordu. Çünkü bu saatte bile havai fişek sesleri yankılanıyor.

Tur bilgileri:

77.44 klm.
13.6 km/h ortalama, 49.5 km/h maksimum hız.
05.39.36 saat (molalar hariç seyir süresi)

Güzel günler sizlerle olsun.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

4 yorum:

  1. Cok guzel bir gun gecirmissin Berk ,karli ve soguk havaninda kendine gore bir guzelligi var ,en azindan kisiyi zorlu sartlara hazirlamasi ve teknik olarak da gelistirmesi acisindan.Sana bol turlu gunler dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Evet Timukan Hanım, asfalt lastiklerimle karda sürüş deneyimini yaşamış oldum. Bu sayede uzun bir turda asfalt lastiklerimle kar yağışına yakalanırsam çok daha rahat etmiş olacağımı düşünmekteyim.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Hep, her zaman yolun çok açık olsun yavrum:)

    YanıtlaSil

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.