Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

15 Şubat 2011 Salı

Paterno - 10.02.2011

Herkese güzel haftalar dilerim.

Paterno' ya doğru yaptığım bir keşif turunu sizinle paylaşmak istiyorum. Ara yollardan farklı bir güzergah izlemeye çalışacağım. Turdan önceki günlerde internette rota çizimi yapıp GPS' ime aktarım yapmıştım. Fakat Google haritaları özel yolları ayırt edemediği için bugün beklediğim gibi geçmeyecekti.

Catania' dan Zia Lisa yolu üzerinden çıkış yapıyor ve SS 192 numaralı karayoluna çıkıyorum.

Eski bir otoyol kavşağında mola veriyorum. Burada aynı zamanda şu an için polislerin uygulama yaptığı bir yer. Sürten ön frenimin ayarlarını yapıyorum.


Bir kaç kilometre daha gittikten sonra sağa yapıp güzel bir tali yola giriyorum. Bu yol bisiklet kullanımı için ideal.


Yavaş yavaş gidiyorum. Yolun tadını çıkarta çıkarta.


Turunçgil bahçelerinin aralarından geçerken Etna beni izliyor.



Yola sarkan bir portakal ağacına dayanamıyorum. Üç tane portakal kopartıyorum. İtalya' da yola sarkan portakallar iyi kalitede çıkmıyor. Belkide üreticiler bilerek iyi olmayan cins portakalları yolun kenarına ekiyorlardır. Bu sayede olası hırsızlar bahçelerindeki portakalların da kötü kalitede olduğunu zannedecek ve portakal bahçesine giriş yapmayı uygun göstemeyeceklerdir bence. İyi bir stratejiye benziyor.





Devam ediyorum.



Bu arayolun sonuna yaklaşıyorum. Muhtemelen alışveriş merkezi olacak bir inşaata çıkıyorum.


GPS kaydına göre gitmem gereken yol özel yol çıkıyor. Bu fotoğraftaki yoldan gideceğim.


Bu bölgede çalışan bu abimiz beni yönlendiriyor.


Yola devam ediyorum.



GPS kaydımda görünen yola tekrar kavuştum. Planlanan güzergahta ilerlerken yolun sağındaki bir fidancının bahçesinde Afrika kökenli ilginç ağaç türlerinden olan bir kaç "baobab" görüyorum. Çok şaşırıyorum. Fotoğraflamamak elde mi..



Yola devam.


Etna son günlerde yoğun olarak gaz ve muhtemelen hafif kül püskürtüyor. Yakın zamanda yeni bir etkili volkanik aktivite yaşanabilir gibime geliyor.


Sakin yollarda keyifle akıyorum.



GPS kaydı yine bir özel yoldan geçmiş. Bu yüzden Motta Sant'Anastasia' ya doğru kıvrılıyorum.

Bu yöredeki bağ evlerinin çoğunun başında bekçi dostlarımız var. Fakat pek misafirperver değiller. Beni görünce havlama krizlerine giriyorlar.


Motta Sant'Anastasia ve Etna.



Motta Sant'Anastasia' ya hiç girmiyorum. Planlar dahilinde olan bir kasaba değil. Batıya doğru ilerleyen bütün yollara girerek batıya doğru gitmeye çalışıyorum. Bir virajı dönecekken karşıma bu sürü çıkıyor.



GPS kaydımdaki yola tekrar ulaşabilme umuduyla başka bir yola giriyorum.



Vadinin aşağısında gitmem gereken yol var, bu yüzden belki ulaşırım diye buradan aşağıya iniyorum. Fakat aşağıdaki evlere ait bir grup bağlı köpek beni karşılıyor. Bu yörede gerçekten çok köpek var. Ama size gelemiyorlar. Ortalığı fazla karıştırmamak için, indiğim yokuşu geri çıkıp, son bir umutla bu virajın sağ planındaki düz giden yola devam ediyorum, fakat orasıda çıkmaz yol çıkıyor. Çaresiz geri dönüp anayola çıkıyorum.


Buralar çok güzel.





Bu fotoğrafı çektiğim yerdeki çobana yol soruyorum. Fakat çoban İtalyanca bilmiyor. Çoban halis Sicilyalı. Sicilyaca biliyor. Sicilyaca Güney İtalya' ya ait bir dil. Fakat günümüzde anladığım kadarıyla sadece köylü yerel insanlar tarafından konuşuluyor. Toscana İtalyancası tüm İtalya' da hakim. Nasılki Türkiye' de konuşulan Türkçe İstanbul Ağzı ise, İtalya' da konuşulan İtalyanca Toscana İtalyancası.


Başka birisine yol sorup, anayoldan Paterno' ya doğru ilerliyorum. Yolda başka bir bisikletli de var.


Paterno' ya bir kaç kilometre kala daha önceden jandarma tarafından atıldığım otoyol benzeri ama otoyol olmayan yola giriyorum.






Paterno' da GPS kaydımı tekrar yakalıyorum. Burada iki ayrı görevim var. Paterno Circumetnea istasyonunu ve daha aşağıdaki kapatılan demiryolu hattı üzerindeki Paterno istasyonunu görüntülemek. Ödev çalışması.

Circumetnea dar hat demiryolunun Paterno geçişine ait görüntüler.






Paterno merkezinden görüntüler. Paterno' yu bu kadar iyi beklemiyordum. Beklediğimden çok daha güzel bir kasaba çıktı.






Paterno istasyonuna iniyorum. Buradan geçen ve Regalbuto' da son bulan kör demiryolu hattı 1986 yılında kapatılmış.







Fotoğraflarımı çektikten sonra Paterno' yu transit geçip Catania yoluna çıkıyorum. Paterno' dan bir kaç kilometre sonra Circumetnea hemzemin geçidinden geçiyorum ve bir trenin geçişini izliyorum.





Hemzemin geçidin ilerisindeki büyük bir alışveriş merkezine girip dinleniyorum.


Yiyecek olarak aldığım şeyler arasında bu nefis fındıklı turta da var.


Alışveriş merkezinden sonra tali yolda bir kaç kilometre daha gidip Misterbianco' da atıldığım otoyol benzeri yola tekrar girip yolun sonuna kadar o yoldan güvenle gidiyorum.

Bugün aslında anlatılacak pek bir şey olmadı. Aslında çok daha eğlenceli bir gün beklerdim ama istediğim güzergahları takip edememek, köy yolu tarzında zemini bozuk, topraklı, mıcırlı yollar bulamamak beni üzdü.

Bilgiler:
63.38 klm.
17.6 km/h ortalama, 46.1 km/h maksimum hız.
03.34.57 saat (molalar hariç seyir süresi)

Mutlu kalın.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.