Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

27 Ocak 2011 Perşembe

San Gimignano - 19.09.2010

Siena bölgesinden kısa sayılacak bir turla daha karşınızdayım. Bu turum EILC dönemimdeki son günübirlik bisiklet turu olacaktı. Bundan sonra etrafta gidecek pek fazla önemli yer kalmadığından geriye kalan günleri genelde şehir merkezinde geçirecektim. Bu turdan sonraki en önemli turum 13-23 Ekim 2010 tarihleri arasında gerçekleşecek Siena-Catania bisiklet turum olacaktı.

18.09.2010

Sabah evden çıktım. Birde ne göreyim. Apartman kapımın önüne klasik arabalar dizilivermiş. Hepsi birer şaheser. Siena süprizlerle dolu, her günü apayrı heyecanlar barındıran bir kent.



Aynı gün Siena sokaklarında seyrederken mini bir bisiklet kullanan bir adam görüyorum.


Siena' daki günlerime damgasını vuran en önemli şeylerden birisi. Ayçekirdeği :) Türkiye' den getirdiğim 8 büyük paket ayçekirdeği Siena' da bitiyor. 


Yağmurlu 18 Eylül 2010 gecesinde Campo Meydanı. Doyumsuz.


19.09.2010 - Çok methedilen San Gimignano' ya gitmeye karar veriyorum. Okul EILC öğrencilerini San Gimignano' ya götürmüştü, ama kendi tur programımda hareket etmek durumunda olduğumdan San Gimignano' ya gitmemiştim.

Yağmurlu bir sabah. Ama havanın olumluya döneceğini umut ederek yola çıkıyorum. Bütün gece yağmur yağdı. Hava serin. İlk kilometrelerde birazcık cisenti ile karşılaşacaktım, ama sorun yok. Hava sıcaklığı bisiklet turu için mükemmel seviyelerde.

Siena yerleşim alanından ayrılmadan önce SS2 üzerindeki benzincide lastiklerime hava, zincir ve pedallarıma yağ takviyesi yapıyorum.

SS2 yolundan manzaralar. Floransa yolundayım, ama Monteriggioni' de bu yoldan ayrılıp Colle Val di Elsa yoluna sapacağım.



Colle Val di Elsa yolundayım. Cisenti diniyor. Yağmur sebebiyle olsa gerek, iri pofuduk kara kurbağaları yolları doldurmuş. Fakat karayolu trafiği altında, yola çıkan bu kurbişler maalesef hayata kötü bir şekilde veda etmişler. Bugün karayolu kökenli hayvan vefatlarının başını iri pofuduk kara kurbağaları ile salyangozlar çekiyor. Yazık çok yazık.


Colle Val di Elsa' ya yaklaşırken kısa bir sanayi bölgesi geçişi.


Colle Val di Elsa' ya sorunsuzca varıyorum. Bu kentten görüntüler.









Buralarda yol her zamanki gibi çok tatlı. Hafif iniş çıkışlar insanı hiç zorlamıyor. Bu kavşaktaki şirin lokantada ihtiyaç molam olmuştu. 



San Gimignano' ya giriyorum. San Gimignano' ya varmadan önce bir kaç kilometrelik tatlı bir yokuşu tırmandığımı hatırlatayım.

San Gimignano' dan görüntüler.







San Gimignano'daki turist kalabalığı beni bunaltıyor. O turistlerden biri olduğumu kendime hatırlatıyorum. Sıradan tarihi bir kasaba. İtalya' da o kadar çok tarihi kasaba var ki, bazıları sıradan kaçmaya başlıyor. :)

Arkadaş önerisi üzerine dondurması meşhur olan bir gelateriadan (dondurmacı) dondurma alıp, afiyetle yiyorum. 1.80 Avro. Yine buralarda 2 Avro' ya küçük bir İtalyan bayrağı almıştım.


Mola verdiğim bu meydanda bir kutu garnitür mideme uğurlanıyor.Bu sırada Alman yada Fransız kökenli bir turist, Scotty ile hatıra fotoğrafı çektiriyor.


San Gimignano' dan diğer görüntüler. Hoş bir şehir yinede. Öğrenci bütçesi yerine işadamı bütçesi taşısaydım güzel bir restoranda Toscana yemeklerinden ve şaraplarından tatmak isterdim.










Dönüş yolculuğuma başladım. Rüzgâr arkamda. 

Hoşça kal San Gimignano.


Yol kenarında kokulu ot çeşitleri tarlası. Çok hoş görünmekle birlikte yol bu kesimde missss gibi kokuyor.




Colle Val di Elsa' yı dışarıdan transit geçtikten sonra bir traktör beni solluyor. Ama bizim Türk traktörleri gibi değil. Çok hızlı giden dev bir traktör. Onun hava boşluğuna girip bir kaç kilometre boyunca 50 km/h ortalama ile gidiyorum. Monteriggioni yokuşu başlayınca traktörden ayrılıyorum. Uzun zamandır deryel yapmamıştım. Hava boşluğunda sürmek çok tehlikeli ama yolda çukurun Ç sinin bile olmadığını biliyordum. Yinede deryel denemesini kesinlikle hiç bir yerde yapmayın. Özellikle de bilmediğiniz bir yolda.


Merse Vadisi. Muhteşem.



Siena girişindeyim. Bugünkü sıcaklık 24 dereceymiş.



Akşamüstü yemeği olarak et suyuna çorba yapıyorum.


Siiiiiieeennnaaaaa :)





Akşam yemeğim Siena Kebabı.


Siena anlatımlarım bitti. Bundan sonra Siena-Catania turumu yazmaya başlayacağım.

Güzel günler sizlerle olsun.

Bilgiler:
79.14 klm
19.4 km/h ortalama, 52.9 km/h maksimum hız.
04.03.06 saat (molalar hariç seyir süresi)
----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.