Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

25 Ocak 2011 Salı

Sovicille - 12.09.2010

Siena turlarıma devamm..

12 Eylül 2010 Pazar günü, öğleden sonra canım sıkılıyor ve bir anda tur yapmaya karar veriyorum. Hemen haritadan yakın bir yer beğenip, o tarafa doğru yönleneceğim.

Günün gelişimi.

Bu sabahki referandumu istemeden de olsa asmak durumundayım. Ülkemin canı sağ olsun. Sabah birazcık geç kalkıp kahvaltı ediyor ve bir süre daha uyuyorum. Bir ara gara inip, planladığım Amiata Dağı turu için tren saatlerine bakıyorum. Eve döndükten sonra üzüm ve ayçekirdeği faslı yapıyorum. Saat 15.00 gibi can sıkıntım başgösterince haritadan Sovicille' yi beğenip oraya doğru 15.30'da yola çıkıyorum.

Bu kısa turun devamını isterseniz fotoğraflarla anlatayım.

Sabah kahvemin içine şeker koyunca, kahvenin yüzeyinde özgür bir gencin figürü beliriyor.


SS2' de bir kaç kilometre ilerliyorum ve bu sapağa saparak anayoldan ayrılıyorum. 



Nefis bir, birkaç kilometre. Hafif dalgalı, tertemiz bir asfalt yol. 30-40 km/h'lerle seyretmek harika bir duygu.


Karşıma bir at çıktı. Yol kenarında ama olsun.


Bir ara daha tali bir yola giriyorum. Bir süre ilerliyorum. Zaman sorunu olabileceğinden bu yolun sonuna kadar gitmek yerine belli bir yerinden geri dönüyorum. Burada bile arabalar beni yanlız bırakmadı. Arabasız olsalar olmaz mı ya.



Girdiğim bu daha tali yol bir süre sonra asfaltsızlaştı. Kerpe-Sarısu yolunun eski halini hatırladım.



O daha tali yolda bir bilgilendirme tabelası.


Sovicille' ye giden anayola geri döndüm. İlerlerde Sovicille görünüyor.



Sonunda vardım. Bu tabelanın yakınlarında bir ceviz ağacı vardı. Yerlere cevizler saçılmış. Bir kaçını topladım.


 Sovicille gezip görülmesi gereken bir yer değil. Sıradan bir Toscana kasabası. Fakat mimari özellikleri günümüz Türk mimarisi özellikleriyle kıyaslanamayacak kadar güzel olduğundan yeni binalardan oluşan bu kasaba, göze pek boğucu gelmiyor.



Burada bir parkta dinlendim ve muz+bisküvi ile enerji topladım. Parkta oturan yaşlı teyzelere kulak misafiri olarak neler konuştuklarını anlamaya çalıştım. Belki İtalyancama bir faydası olur diye.



Siena' ya geri dönerken yol manzaralarından bir ikili.


Uzaklarda Amiata volkanı sessizce Toscana' yı seyrediyor.


Siena' ya SP73 yolu üzerinden giriş yapıyorum. Yolda bir yol bisikletçisi beni solladı, ama suratsız çıktı. Selamıma karşılık yok. Aklınızda bulunsun; İtalya yollarında karşılaşacağınız bisikletçilerin %80-90' ı selamınıza yanıt verecektir.


Siena tangenziale'sine (çevre yolu) açılan bir kapı. Bu çevre yolunun küçük bir kısmını Catania' ya giderken kullanmak zorunda kalacaktım.



Siena merkezine Porta San Marco' dan giriş yapıyorum. Bu kapı öyle iyi korunmuş görünüyorki, bence yarın öbür gün kılıçlı kalkanlı bir savaş çıksa sorunsuzca bu kapıyı kapatabilirler gibi.


Siena' dan görüntüler.






Bilgiler:
43.59 klm.
18.2 km/h ortalama, 56.0 km/h maksimum hız.
02.22.58 saat (molalar hariç seyir süresi)

Bol pedallı günler.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

2 yorum:

  1. sevgili bisiklet arkadaşım:)))muhteşem .... benim de hayalim olan Italya bisiklet turunu gerçekleştirmişsin:)) helal olsun. alaçatı eurovelo toplantsında sen de vardın gibi hatırlıyorum, yoksa yanılıyor muyum?? bol pedallı günler...

    YanıtlaSil
  2. Evet Sayın Adsız. O etkinlikte bende vardım. Keşki adınızı belirtseydiniz.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.